A tavalyi évben 75 millió forintnyi bírságot osztott ki a Nébih a parlagfüves területek tulajdonosainak - közölte a hatóság a Pénzcentrum kérdésére.
10 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Viva Natura World Kft-re. A vállalkozás 2009 tavaszától 2013 januárjáig számos valótlan állítással népszerűsítette termékeit, így többek között a Kombucha gomba kultúrát, különböző Kombucha koncentrátumokat, Mokusaku talptapaszt, valamint Áfonya-acerola kapszulákat - derül ki a GVH közleményéből.
A fogyasztókhoz különböző csatornákon eljuttatott reklámokban és termékleírásokban a GVH szerint a cég azt sugallta, hogy a termékek használatával számos betegség hatékonyan orvosolható, megelőzhető, ezen túl pedig még egészségmegőrző hatása is van a termékeknek. Súlyosbító körülménynek számít, hogy a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el. Ugyanígy befolyásolta a GVH döntését az is, hogy az évekig elhúzódó reklámtevékenységgel elsősorban azokat az embereket célozták meg, akik betegségek megelőzése vagy gyógyulás céljából keresik a különböző terápiás lehetőségeket. Az egészségre ható termékek esetén pedig a betegségben szenvedő, vagy az azt megelőzni kívánó emberek sérülékeny csoportnak számítanak, mivel a gyógyító hatás reményében érzékenyebben reagálhatnak a gyógyulást ígérő tájékoztatókra.
Mivel a vállalkozás a vizsgálat során nem tudta bizonyítani, hogy a termékek valóban rendelkeznek a hirdetett hatásokkal, így a Versenyhivatal fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlat vétsége miatt szabta ki a 10 millió forintos bírságot, valamint tiltotta meg a jogsértő magatartás további folytatását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


