Az Auchan a hónap folyamán többféle akcióval és nyereményjátékkal készül, hogy a jubileumot együtt ünnepeljék meg a vásárlókkal.
Talán nem véletlen gondolják sokan úgy, hogy a szerelmesek ünnepét csak az édességgyártók és a virágboltok találták ki. Hiába ellenzik többen is a Valentin-napot, a felmérések szerint mégis sokat költ ilyenkor a lakosság. A zugárusok, a számlát elfelejtő boltosk viszont félhetnek a mai naptól.
Akik úgy gondolják, hogy nagy üzlet a Valentin-nap, nem tévednek sokat. Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) készül fokozott ellenőrzésekkel az ünnepre, hanem a különböző szállodák, éttermek és áruházláncok is speciális Valentin-napi ajánlatokkal bombáznak minket napok óta. Annak dacára, hogy ez sokakat inkább ellenérzéssel tölt el, a GfK kutatásából mégis az derül ki, hogy a Valentin-nap az édességgyártók- és forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy négy százalékát hozza. Ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló, kevéssel elmaradva a nőnapi (5%) és az anyák napi (6%) forgalomtól a pralinék esetében. A táblás csokoládék piacán hasonló arányokat mérhetünk: hat százalékos részesedéssel az éves eladásból a húsvét vezet, amelyet 4-4 százalékkal a Valentin-nap és a Nőnap követ.
A csokoládépiac és a kereskedelmi láncok számára a szerelem ünnepe az év első alkalma arra, hogy a januári pangás után fellendítsék a forgalmat. A tavalyi év februárjának első két hetében a magyar háztartások közel 40 százalékkal több pralinét vásároltak, mint az év egy átlagos hetén. Összességében továbbra is a gyártói márkából vásárolunk többet. A táblás csokik esetében nincs jelentős eltérés a február és az év többi hónapja között: a kedvelt márkákból fogyasztunk a legtöbbet, az összes eladás kétharmadát teszik ki. Pralinék esetében viszont tavaly februárban megfordult az arány, és az évnek ebben a szakaszában több olcsóbb, kereskedelmi márkás terméket vettünk. Az év többi hónapjában viszont itt is a gyártói márkák dominálnak.

A NAV sem tétlenkedik- félhetnek a zugárusok
Valentin-napi ellenőrzéseket tart budapesti és Pest megyei szolgáltatóknál és kereskedőknél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a hatóság.
A NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának tapasztalatai szerint ezekben a napokban sokan veszik igénybe a kuponos akciók nyújtotta kedvezményeket, a csomagküldő szolgáltatásokat, és megnő az éttermek, cukrászdák, virágüzletek forgalma is. Az e területeken tevékenykedők mellett az alkalmi árusok, internetes kereskedők és szolgáltatók is adóhatósági ellenőrzésre számíthatnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az adóellenőrök a bevételek bizonylatolásán túl azt vizsgálják, hogy az árusok rendelkeznek-e adószámmal, bejelentették-e alkalmazottaikat és tudják-e igazolni árujuk eredetét.
Az olyan jogszabályi rendelkezések betartása, mint például a nyugta- és számlaadás, vagy a foglalkoztatottak bejelentése nemcsak a kereskedők, szolgáltatók, de a vásárlók és a munkavállalók érdeke is. Míg az előbbiek akár egymillió forintig terjedő mulasztási bírságot és több évet érintő adóellenőrzést kockáztatnak, addig az utóbbiak vásárlói jogaikat (például minőségi kifogás, garanciális igény érvényesítése), vagy épp szolgálati idejüket, társadalombiztosítási ellátásra való jogosultságukat veszíthetik el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


