November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Talán nem véletlen gondolják sokan úgy, hogy a szerelmesek ünnepét csak az édességgyártók és a virágboltok találták ki. Hiába ellenzik többen is a Valentin-napot, a felmérések szerint mégis sokat költ ilyenkor a lakosság. A zugárusok, a számlát elfelejtő boltosk viszont félhetnek a mai naptól.
Akik úgy gondolják, hogy nagy üzlet a Valentin-nap, nem tévednek sokat. Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) készül fokozott ellenőrzésekkel az ünnepre, hanem a különböző szállodák, éttermek és áruházláncok is speciális Valentin-napi ajánlatokkal bombáznak minket napok óta. Annak dacára, hogy ez sokakat inkább ellenérzéssel tölt el, a GfK kutatásából mégis az derül ki, hogy a Valentin-nap az édességgyártók- és forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy négy százalékát hozza. Ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló, kevéssel elmaradva a nőnapi (5%) és az anyák napi (6%) forgalomtól a pralinék esetében. A táblás csokoládék piacán hasonló arányokat mérhetünk: hat százalékos részesedéssel az éves eladásból a húsvét vezet, amelyet 4-4 százalékkal a Valentin-nap és a Nőnap követ.
A csokoládépiac és a kereskedelmi láncok számára a szerelem ünnepe az év első alkalma arra, hogy a januári pangás után fellendítsék a forgalmat. A tavalyi év februárjának első két hetében a magyar háztartások közel 40 százalékkal több pralinét vásároltak, mint az év egy átlagos hetén. Összességében továbbra is a gyártói márkából vásárolunk többet. A táblás csokik esetében nincs jelentős eltérés a február és az év többi hónapja között: a kedvelt márkákból fogyasztunk a legtöbbet, az összes eladás kétharmadát teszik ki. Pralinék esetében viszont tavaly februárban megfordult az arány, és az évnek ebben a szakaszában több olcsóbb, kereskedelmi márkás terméket vettünk. Az év többi hónapjában viszont itt is a gyártói márkák dominálnak.
A NAV sem tétlenkedik- félhetnek a zugárusok
Valentin-napi ellenőrzéseket tart budapesti és Pest megyei szolgáltatóknál és kereskedőknél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a hatóság.
A NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának tapasztalatai szerint ezekben a napokban sokan veszik igénybe a kuponos akciók nyújtotta kedvezményeket, a csomagküldő szolgáltatásokat, és megnő az éttermek, cukrászdák, virágüzletek forgalma is. Az e területeken tevékenykedők mellett az alkalmi árusok, internetes kereskedők és szolgáltatók is adóhatósági ellenőrzésre számíthatnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az adóellenőrök a bevételek bizonylatolásán túl azt vizsgálják, hogy az árusok rendelkeznek-e adószámmal, bejelentették-e alkalmazottaikat és tudják-e igazolni árujuk eredetét.
Az olyan jogszabályi rendelkezések betartása, mint például a nyugta- és számlaadás, vagy a foglalkoztatottak bejelentése nemcsak a kereskedők, szolgáltatók, de a vásárlók és a munkavállalók érdeke is. Míg az előbbiek akár egymillió forintig terjedő mulasztási bírságot és több évet érintő adóellenőrzést kockáztatnak, addig az utóbbiak vásárlói jogaikat (például minőségi kifogás, garanciális igény érvényesítése), vagy épp szolgálati idejüket, társadalombiztosítási ellátásra való jogosultságukat veszíthetik el.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.