Sorra dőlnek be a közösségi vásárlói oldalak Magyarországon

Pénzcentrum2013. május 28. 12:12

Villámgyorsan koncentrálódik a közösségi vásárlási piac Magyarországon: 2012 végére 100-ról 17-re csökkent az ilyen oldalak száma (az eNET statisztikája alapján) - hangzott el a piacvezető Bónusz Brigád keddi, évértékelő sajtótájékoztatóján.

A tavalyi 89 százalékos forgalomnövekedés 1,86 milliárd forintos forgalmat, és 16 millió forintos nyereséget jelentett a piacvezető közösségi vásárlási oldal, a Bónusz Brigád számára - hangzott el a cég mai sajtótájékoztatóján. A forgalomhoz képest alacsony bevétel elsődleges oka, hogy a Bónusz Brigád hatalmas összegeket költ fejlesztésre - mondta el Kaprinay Zoltán, a közösségi vásárlási oldal egyik alapítója.

A bónusz nem kupon, a kupon nem bónusz
A Bónusz Brigád a kezdetektől fogva igyekszik megkülönböztetni magát a hazai kuponos cégektől. Kommunikációjuk alapvetése, hogy a kuponok az olcsóságról, az árleszállításról, kiárusításról szólnak, ezzel szemben a Bónusz Brigád bónuszai minőséget és hozzáadott értéket képviselnek.

Hangsúlyozzák, hogy a vásárlóknak a törvényben előírt 8 nap helyett 14 napjuk van, hogy elálljanak a vásárlástól. Partnereikkel kötött együttműködési szerződésükben szerepel, hogy a brigádtagokat kiemelt vendégként kötelesek kezelni.


Kaprinay a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a statisztikák szerint a talpon maradt közösségi oldalak túlnyomó többsége nagyon alacsony forgalommal dolgozik, sok cég a saját piacát védve hozott létre ilyen oldalakat. A cégvezető idei év egyik legnagyobb feladatának tartja, hogy jobban megkülönböztessék magukat a több piaci szereplőtől, hangsúlyozva, hogy a bónusz nem kupon (erről bővebben keretes írásunkban).

Heller Gábor, a Bónusz Brigád másik alapítója hozzátette: hamarosan divat és luxus kategóriákkal bővül a Bónusz Brigád kínálata, ebben a szegmensben komoly piaci rést látnak még (ruházati sikek, kiegészítők, parfümök, táskák kerülnek a luxus termékkörbe). Tovább bővítik a rendkívül sikeres utazás kategória kínálatát is, illetve több FMCG-termékre (például élelmiszerre) számíthatnak a vásárlók.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Tavaly jelentősen növekedett az eladott termékek aránya, így már 17 százalékot tett ki a termékértékesítés. A szolgáltatásoknál és a termékek területén is megfigyelhető volt a szezonalitás erősödése, ősszel és télen az egészségmegőrző szolgáltatásokat keresték sokan, nyáron és tavasszal az utazások és a szabadtéri programok iránt nőtt meg az érdeklődés.

Az egészség az új trend

2012-ben megnőtt az egészségügyi szolgáltatások és termékek népszerűsége, 6 ezer vásárló választotta például a fogászati, szemészeti, egészségügyi szűrővizsgálatoka, fogászati kezelésre 9 ezren jutottak el, a teljes egészség kategóriában 20 ezer bónuszt vettek meg 2012-ben.

Címkék:
vásárlás, kupon, Bónusz Brigád,