Hullámzó gazdasági környezete ellenére a magyarországi ingatlanbefektetési piac stabil lehetőségeket kínál
Egységes utcakép hiányában elveszítheti a külföldi érdeklődőket az Andrássy út, az itteni üzletek értéke a 2008 előtti felére zuhant - írja a Napi Gazdaság.
Az Andrássy út állapota csalódást kelt az üzleti lehetőségeket feltérképező külföldi érdeklődők körében, a bő egy kilométeres utcaszakasz bővelkedik a luxusmárkákban, mégis hiányzik az egységes, gondozott utcakép. A kereskedők a forgalomra ugyan nem panaszkodnak, az itteni üzlethelyiség-piac után érdeklődő külföldieket azonban üres vagy bezárt üzletek, elhanyagolt homlokzatok és rossz minőségű burkolat fogadja − mondta a napilapnak Csörgő Anita, a CBRE kiskereskedelmi divíziójának vezetője.
Az egységes megjelenés mellett a belvárosban − a Váci utcában vagy a Fashion Streeten − tapasztalható pezsgés. Noha egyáltalán nem biztos, hogy például a Fashion Street üzletei nagyobb bevételt realizálnak, az egységes utcakép, a homlokzatok, járdák, burkolatok felújítása nagyobb gyalogosforgalmat generál, ami lényeges szempont a belépő új márkák számára. Az utcakép a már itt lévő erős márkáknak is, mint a Gucci, a Burberry vagy a Louis Vuitton, rendkívül fontos, hiszen nem mindegy, hogyan alakul az üzletük közvetlen környezete.
Csörgő úgy véli, ma mind a főváros, mind a hatodik kerület elfeledkezett az Andrássy útról, abban bízva, hogy a tulajdonosok összefognak a látvány szépítése érdekében. Sok társasháznál az esztétikai felújítás mellett elengedhetetlen az átfogó korszerűsítés is, amit többségében a földszinti üzlettulajdonosoktól várnak el. Az üzletek műszaki állapotának feljavításába, például a kirakat cseréjébe most már gyakrabban szállnak be a tulajdonosok, hiszen új bérlőket kell idecsábítani, amelyek ezeket a munkákat már nem szívesen vállalják az üzletberendezés kialakítása mellett. A válság hatására az itteni üzletek ma feleannyit érnek, mint 2008 előtt, ami a tulajdonosok anyagi lehetőségeit erősen korlátozza. A bérleti díjak lényegesen alacsonyabbak, mint pár éve, az átlagos üzletméretnél 30−65 euró közötti sávban mozog egy négyzetméter havi bérleti díja.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.