Az Apple döntése okolható azért, hogy a cég első értékesítési adatai csalódást okoztak - írja a Bloomberg. A társaság ugyanis új fajta, könnyebb és vékonyabb kijelzőt használ, amelyből szűkösek a kapacitások. A társaság tegnap tette közzé, hogy az első hétvégén 5 millió darab iPhone 5-öt értékesítettek, miközben az elemzők 6-10 millió darabos eladást jósoltak.
Tegnap tette közzé az Apple legújabb okostelefonja, az iPhone 5 legfrissebb értékesítési statisztikáit, amely azonban csalódást okozott, hiszen az első hétvégén "csak" 5 millió darabot tudott eladni a telefonból a cég. Sok elemző az előrendelési adatok alapján arra számított, hogy az előző modellhez képest duplázódnak az első hétvége eladásai, a prognózisok alapján 6-10 millió darab közötti eladásra számítottak.
Az Apple közleménye alapján nem a kereslettel volt a probléma, hanem a kapacitások voltak szűkösek, hiszen kifogyott a vállalat a készletekből, amit az első napokra halmozott fel és egyes rendeléseket most már csak októberi szállítással tud vállalni. A Bloomberg szerint ez a kijelzők számlájára írható, az iPhone 5 ugyanis könnyebb és vékonyabb érintőképernyővel működik, mint az előző készülékek, amit annak köszönhet, hogy egybe van építve a kijelző az érzékelőkkel. Ezt a technológiát most használja először az Apple okostelefonjában. Ezeket a kijelzőket az LG Display és a Japan Display gyártja az Apple számára, ahol szűkösnek mutatkozott a kínálat az iPhone 5 iránti nagy kereslet közepette. A kapacitáshiányok enyhítésére most a japán Sharpot is felvette beszállítói közé az Apple.

Az iPhone jelenleg az Apple első számú terméke, hiszen a cég profitjának mintegy kétharmadát köszönheti az okostelefon értékesítéseinek. Ennek eredményeként pedig az új készülék sikere kulcsfontosságú a vállalat jövőbeli növekedési kilátásai szempontjából.
A Barclays elemzője szerint az Apple beszállítói továbbra is kapacitáshiányokkal fog küzdeni, ahogy erre az új technológiára vált, nem fog tudni lépést tartani a kereslettel. A harmadik negyedévben összesen 10 millió darab ilyen kijelzőt tudnak legyártani az Apple beszállítói.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


