Pénzcentrum • 2012. szeptember 18. 11:21
Újfajta vásárlási modellel lépett piacra a Shopline. A magyar webáruház két termékét akár a buszmegállóban is megvásárolhatjuk, néhány kattintással, okostelefonunk segítségével.
Magyarországon az elsők közt alkalmazza a QR-kódos mobilvásárlási modellt a Shopline. Mint arról Magyarország vezető online bevásárlóközpontja lapunkat tájékoztatta, hétfőn indult kampányában két terméket vásárolhatunk meg okostelefonunk segítségével, jelentős - összesen 14 510 forintos- kedvezménnyel.
A Shopline a MasterCard, az FHB Bank, a Telenor, a T-mobile és a Cellum Zrt. által kezelt konzorciummal való együttműködés eredményeként a kibővült kínálatából - amely eddig többnyire a könyvekről volt ismert - két figyelemfelkeltő terméket (egy e-könyv olvasót és egy Lego Darth Vader asztali lámpát) választott ki, amelyeket kedvezőbb áron lehet megvásárolni MasterCard Mobile alkalmazáson keresztül. Sőt, a megrendelt terméket az akció keretében az országban bárhova díjmentesen kiszállítják. Plakátjaikkal Budapest területén csaknem 200 helyszínen, döntően busz- és metrómegállókban lehet találkozni.
Fotó: Shopline/Pénzcentrum.hu
A Bookline kibővülésével létrejött, a könyvek mellett számos más terméket is kínáló Shopline webáruház mindig is nagy hangsúlyt fektetett az innovatív megoldások alkalmazására, amelyben a mobil mára megkerülhetetlen platformmá vált - mondta el az új modell bevezetése kapcsán Deák András, a Shopline üzletfejlesztési igazgatója. "A QR-kód számos alkalmazási lehetőséget rejt magában. Elsőként a marketing terén próbáltuk ki: az idei nyári fesztiválszezonban a hírlevelünkre feliratkozók számának növelésére alkalmaztuk az eseményekre történő kitelepülésünk, az ún. Shopline Zöld Bár területén. A haladó szellemű fesztiválozók okostelefonjuk QR-kód-olvasójának felhasználásával tudtak feliratkozni nyereményjátékunkra a bárnál, illetve a hoszteszhölgyek pólóján elhelyezett QR-kód segítségével. Az akció eredményes kísérleti alap volt arra, hogy más területen is megkezdjük a használatát. Mint minden e-kereskedelmi cég számára, a Shopline esetében is az új felhasználók minél több csatornán való elérése, alternatív vásárlási lehetőségek biztosítása, és nem utolsósorban természetesen a nagyobb forgalom elérése a cél.
Az üzletfejlesztési igazgató hozzátette: a QR-kódos vásárlás alkalmazási területét nézve a jövőben nemcsak egy-egy plakáton megjelenő akciós termék megvásárlására lesz lehetőség. Terveik szerint a nyomtatott szóróanyagaikon szereplő termékek is megvásárolhatóak lesznek kényelmesen, az adott termékhez tartozó QR-kód lefotózásával. Emellett boltjaink megszokott nyitvatartási idején túl is szeretnék megadni a lehetőséget a vásárlóknak, hogy ne kelljen hazáig várniuk az adott termék megvásárlásával.
A helyzet a bankkártya hajnalához hasonlít
Közel van a robbanás a mobilfizetési piacon, nagy jövő áll a technológia előtt - mondta el nemrég a Pénzcentrum.hu-nak Foltányi Tamás, az FHB Bank vezérigazgató-helyettese, aki szerint a jelenlegi állapot a bankkártyák elterjedése előtti időszakhoz hasonló. Akkor egyfajta ördögi kör volt a rendszerben, az ügyfelek ugyanis azért nem igényeltek bankkártyát, mert kevés volt az elfogadóhely, a boltokban viszont azért nem telepítettek terminálokat, mert a kevés kártyás ügyfél miatt nem érte meg. A mobilfizetésről viszont már egyértelműen pozitív kép alakult ki a kereskedők körében, hiszen a nagy elektronikus kereskedők közül többen is csatlakoztak már (pl.: Netpincér, Shopline, Bónusz Brigád, Libri, stb.) az elfogadóhelyek közé, de a Magyar Telekom és a Telenor számlái is befizethetők a szolgáltatás segítségével.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Foltányi Tamás szerint a QR-kódos vásárlás elterjedése további lökést adhat a mobilfizetésnek, elfogadói oldalról pedig akár a legkisebb vállalkozások is beléphetnek a rendszerbe (számukra a költségek gyakorlatilag nem különböznek attól, mintha például boltjukban bankkártya-terminált helyeznének ki). Ráadásul a QR-kód szinte bárhová elhelyezhető, így végtelen azoknak a helyeknek a száma, amiket értékesítési felületté lehet tenni.
Ha QR kódot találsz valahol, akkor tartsd a telefonod kameráját kód fölé és amennyiben a telefonnak sikerült beolvasnia a kódot, a képernyőre ki is írja az eredményt, azaz például behívja a kód mögött lévő weboldalt, telefonszámot vagy szöveget.