A kedvezőtlen gazdasági és piaci folyamatok miatt fokozatosan, szeptemberi, illetve októberi hatállyal módosítja díjszabását a Magyar Telekom. Bár a vállalat a közleményében azt írja, a mostani áremelés nem jelenti a telefonadó áthárítását az ügyfelekre, ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy az új adónak ne lenne köze az ősszel életbe lépő tarifaemelésekhez.
Utolsóként a Magyar telekom is döntött az emelésről
A tarifaváltozások megfelelnek a mobil és vezetékes, illetve számlás és kártyás díjcsomagok eltérő sajátosságainak, és megőrzik az ügyfelek által kedvelt előnyöket és kedvezményeket, áll a társaság közleményében.
Az előfizetéses mobil csomagokban a havidíj változását mérséklik a lebeszélhető és változatlan árú percek és sms-ek, a kártyás csomagokban viszont a változó perc- és sms-díjakhoz nem társul havidíj. A nagyvállalati ügyfelek részére nem változnak sem az egyedi keretszerződésben rögzített díjcsomagok havidíjai, sem a belföldi perc- és sms-díjak. A vezetékes szolgáltatáscsomagok havidíjai a változás után is a hatóságilag meghatározott árplafon alatt maradnak.
Az őszi lépcsőzetes és részleges tarifaváltozást elkerülhetetlenné teszik a kedvezőtlen piaci folyamatok, a javulást nem mutató gazdasági környezet hatásai, a vártnál magasabb infláció, valamint az elmúlt időszakban hozott egyes gazdaságpolitikai döntések. Ugyanakkor a részleges díjszabás-módosítás nem a 2012 júliusától bevezetett új távközlési adó fogyasztókra történő áthárítását jelenti.
Mi változik júliustól?
Az Országgyűlés 2012. május 18-án törvényt fogadott el távközlési adó bevezetéséről 2012. július 1-jétől határozatlan időre. Az adó a távközlési szolgáltatókat terheli, vezetékes és mobil hangforgalmuk valamint mobil SMS/MMS forgalmuk alapján. Az adó mértéke vezetékes és mobil hangszolgáltatás esetében 2 forint percenként valamint 2 forint SMS-enként és MMS-enként.
Az adó mértéke magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében hívószámonként havi 700 forintban, míg az egyéb hívószámok esetében hívószámonként havi 2500 forintban került maximálásra. 2012-re vonatkozóan az adó maxima magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében hívószámonként havi 400 forint, míg az egyéb hívószámok esetében hívószámonként havi 1400 forint.
Mit tesznek a versenytársak?
Vodafone
A Vodafone csak részben hárítja át ügyfeleire a telefonadót, a tarifamódosításra július 1-jétől kerül sor. Az emelés előfizetéses ügyfeleknél havonta egy fix összegben jelentkezik, és nem haladja meg a fizetendő adó maximumát. A feltöltő-kártyás ügyfelek esetében a tarifa-módosítás percenkénti és sms-enkénti mértéke is kevesebb nettó 2 forintnál. A változások nem érintik a bónusz perceket, üzeneteket, és az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket, valamint a speciális Vodafone díjcsomagok által kínált egyéb ingyenes kedvezményeket sem.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Telenor
A Telenor már májusban jelezte, nem képes lenyelni a telefonadót, így annak egy részét áthárítja ügyfeleire. Az árváltozás július 16-án lép életbe, és összességében a telefonadóból fakadó többletköltségeknek csak egy része lesz majd érezhető a Telenor ügyfelei számára. A vállalat a különböző fogyasztói csoportok telefonhasználati szokásainak figyelembevételével módosítja tarifacsomagjait és szolgáltatásait: a lakossági ügyfelek havidíjai nem változnak, míg a sok hívást bonyolító kis- és középvállalati ügyfelek hívásköltségei nem a használat alapján módosulnak. A változások minden tarifacsomagban érintik az sms-eket, a mobilinternet díjszabás viszont a telefonadó bevezetése kapcsán nem változik.
Tesco Mobile
A Tesco Mobile nem emeli percdíjait legalább 2012. október 1-jéig, a július 1-jén bevezetésre kerülő új távközlési adó ellenére, közölte a társaság június elején. A virtuális mobilszolgáltató március 1-jei indulásakor az ígérte, hogy tarifáit mindenkor az átlátható, könnyen megérthető percdíjak fogják jellemezni, és ehhez kívánja tartani magát a jövőben is, anélkül, hogy az új adót bármilyen formában beépítené a szolgáltatás díjába - hangsúlyozta a cég.
BTel
A Business Telecom elnök-vezérigazgatója elmondta: "Míg az adóbevételek növelését célzó kormányzati tervek érthetőek, minden érintett számára komoly bizonytalansági tényező az adó percdíj-alapú kiszámítása. A percdíj-alapú adó egyik legfőbb hátránya szolgáltatói oldalon a működési, számlázási és behajtási rendszerek átalakításának költség-, és időigényessége; az állam számára pedig a forgalom makroszintű mérséklődéséből következő áfabevétel-kiesés. A BTel beruházási politikáját, ugyanakkor, nem befolyásolja az új adó bevezetése, forgalmát pedig kis mértékben ugyan, de kedvezőtlenebbül érintené az áthárítás, mint az adóteher átvállalása. A Business Telecom vezetősége ezért úgy döntött, a társaság a telefonadót 2012-ben biztosan nem terheli át előfizetőire."
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.