Meglépte az Auchan: ez lesz az elsőáras termékek sorsa

Pénzcentrum2012. június 28. 15:03

Az eddigi sajátmárkás termékek mellett most új termékeket vezet be az Auchan hazánkban, melyek kiváltják a korábbi elsőáras, de nem sajátmárkás termékeket - tudatta lapunkkal az áruházlánc.

2009 óta folyamatosan nő a sajátmárkás termékek népszerűsége az Auchanban. Az eddigi sajátmárkás termékek mellett pedig most új termékeket vezetnek be Tuti tipp néven, melyek megfelelő minőség mellett kiemelkedően versenyképes áron kerülnek a polcokra, kiváltva a korábbi elsőáras, de nem sajátmárkás termékeket. Az Auchan erre ez az évre a sajátmárkás termékek további térhódítására számít, 2012 végére a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékát ezen termékek eladásából várja.

"Olyan termékválaszték kialakítása volt a célunk, mely a vevők számára nem okoz csalódást, azonban árban a legkedvezőbb a piacon. Termékcsoportonként mindig egyetlen termékre kerülhet a Tuti tipp csomagolás, hogy ezzel is segítsük a vásárlók eligazodását. 2012-ben 120 ilyen referenciaterméket fogunk bevezetni, a cél később is a választék bővítése lesz" - mondta el Pásztor Attila, az Auchan elsőáras és sajátmárkás beszerzési igazgatója.

2009 végén vezette be egyébként az áruházlánc első sajátmárkás termékeit, melyek piaci részesedése a teljes eladott termékszám 0,07 százaléka volt abban az évben. Eleinte import termékekkel, később egyre nagyobb arányban Magyarországon fejlesztett sajátmárkás termékekkel bővült a választék, csak 2012-re 90 ilyen termékfejlesztést ütemeztek be. "Terveink szerint az idei év végére a teljes eladott termékszám 1,5-2 százalékaa ezen termékek eladásából származik majd" - ismertette a terveket Dominique Ducoux, a vállalat vezérigazgatója.

Magyarország a sajátmárkás termékek hazája?

Felmérések szerint folyamatosan növekszik Magyarországon az üzletláncok saját márkás termékeinek népszerűsége. Legnagyobb az ilyen márkák aránya állateledel, háztartási papíráru és mélyhűtött élelmiszer bolti eladásából. Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk magasabb a sajátmárkás termékek aránya, több leértékelt árucikket is veszünk: a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint a magyar fogyasztó 100-ból 26 forintot akciós termékekre költ el. Az is egyértelmű, hogy intenzíven megjelennek olyan eszközök, pénzkímélő stratégiák, amelyekkel kedvezményesen vásárolhatunk: népszerűek a magyar családok körében például a kuponok. A felhalmozást is visszafogják a fogyasztók, egyre többet költünk használt termékekre, ráadásul növekszik az otthoni szerelések, barkácsolások gyakorisága is.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ma már a saját márka nem jelent alacsonyabb minőséget a gyártói, különösképpen a "B" márkákhoz képest, ami leképeződik a gyártói és a sajátmárkák közti árolló szűkülésében is. A gyártói márkák egyes élvezeti cikkek terén, valamint olyan kategóriákban tudnak sikeresek lenni, ahol néhány kiemelt, erős márka határozza meg a kínálatot (élelmiszereknél tipikusan ilyen az étolaj, vagy a sör).

 

Címkék: