Újabb rossz hír: drágul a sör

Pénzcentrum2012. április 25. 14:02

Több sörmárkát is érint a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. bejelentése, miszerint a gazdasági és politikai környezet miatt növelniük kell termékeik végfelhasználói árait. Az áremelés elsődleges okai között az áfaemelést, a chipsadót és a munkáltatói terhek növekedését nevezi meg a cég.

A vállalat továbbra is mindent alárendel annak, hogy a fogyasztók ízlését tökéletesen kiszolgálja és értéket hozzon létre a piacon. Azonban a söriparnak egyre növekvő előállítási költségekkel kell számolnia, emellett ez év elején bevezették az ízesített sörökre kirótt úgynevezett "chipsadót". A helyi adók is jelentősen növekedtek, valamint az ÁFA a korábbi 25%-ról 27%-ra emelkedett, és ma már jelentős emeléssel kell számolni az alkalmazottak után fizetendő költségeknél is. Mindezek sajnos nagyon erőteljes nyomást gyakorolnak a teljes iparágra és ilyen körülmények között nagyon nehéz ugyanazt a minőséget produkálni a fogyasztói árak emelése nélkül.

"Nagyon sajnáljuk, hogy az elkövetkezendő hónapokban korrigálni kell az árainkat és a jelentősen megemelkedett előállítási költségek egy részét vásárlóinkra kell terhelnünk. Mindezt azért tesszük, hogy a piacon továbbra is ugyanazt a minőséget tudjuk biztosítani fogyasztóinak." - tette hozzá Oladele Ajayi a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója.

A nagy nyári sportesemények kiemelten fontosak sör-értékesítési szempontból. Idén ráadásul két ilyen kiemelt esemény is lesz, a labdarúgó EB és az olimpia. Jellemző, hogy hasonló eseményekhez kapcsolódóan komoly akciókkal jelentkeznek a gyártók és az üzletláncok, ilyenkor sokkal erősebb a piaci verseny is, így elképzelhető, hogy idén csak a nyári szezont követően veszik észre a magyar fogyasztók az áremelkedéseket.

Címkék: