MTI • 2012. április 8. 13:22
Mintegy 10 ezer alkalmazottjának küldött felmondólevelet a napokban a német Schlecker drogériahálózat, miután kudarcba fulladtak az átmeneti társaság létrehozásáról, annak finanszírozásáról szóló tárgyalások.
Mivel az elmúlt hetekben az alkalmazottak közül többen önként távoztak, március utolsó napjaiban a még alkalmazásban álló mintegy 10 ezer dolgozónak kellett felmondani.
Sikeres volt, csak...
Az 50 éve családi vállalkozásként indult cég fénykorában több mint 10 ezer üzletet működtetett Németországban. A vállalat 2006 óta veszteséges, csak tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárnia, éves vesztesége pedig 200 millió euró volt. A Schlecker végül az idén januárban csődvédelem alá került és egy átmeneti társaság létrehozása révén akarták szanálni, de az érintett tartományi kormányok nem voltak hajlandók ennek érdekében a 70 millió euró értékű hitelgaranciát vállalni.
Elemzők szerint a Schlecker azért került válságba, mert nem fejlesztette üzleti modelljét és nem korszerűsítette puritán berendezésű üzletekből álló hálózatát. A márka megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán, míg a feltörekvő versenytársak a modern, kényelmes üzletekben az illatszerek és háztartási szerek mellett egy sor szolgáltatást és "életérzést" is kínálnak a vásárlóknak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A drogérialánc 2006 elején jelent meg a magyar kiskereskedelemben, 2010 végén pedig úgy döntött, kivonul a piacról. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz. A Schlecker végül 2011 elején vonult ki a magyar piacról.