Az év során értékesített ruhák egymás mellé téve a Földtől a Holdig érnének, a házhoz szállított csomagokból pedig havonta egy gízai Kheopsz-piramist lehetett volna felépíteni - derül ki az Alibaba Csoporthoz tartozó vállalat 2011-es év fogyasztási statisztikáit összegző jelentéséből.
A legnagyobb e-kereskedő meglepő trendekkel is szolgáló tanulmányából kiderül: tavaly mintegy 310 millió háztartási berendezést, 130 millió kiegészítőt és 84 millió játékot vettek az onlájn vásártéren a kínaiak. A taobao.com napi látogatóinak száma 2010-hez képest 120 százalékkal nőtt, és 2011-ben elérte a 120 milliót, ők naponta átlagosan 200 millió jüan (7,2 milliárd forint) értékben vásároltak a honlapon.
A jelentés a vállalatok számára regionális statisztikákkal is szolgál. Ebből kiderül például, hogy a legtöbb kultúrával, zenével és egészséggel kapcsolatos terméket a kelet-kínai Csöcsiang (Zhejiang) tartományban értékesítették. A legtöbb Apple-terméket és Steve Jobs-relikviát Csiangszu (Jiangsu) tartományban rendelték, a legtöbb bébiterméket Belső-Mongóliában, míg a legtöbb biciklit Hunan tartományban. A legéhesebb tartomány címet tavaly a közép-kínai Kujcsou (Guizhou) tartomány érdemelte ki, ahol átlagosan mintegy 6.500 jüant (234 ezer forint) költöttek ételre az év során.
A felmérésből az is kiderül: a vállalatok saját honlap helyett mind inkább a Taobaot választják termékeik internetes értékesítéséhez, így tett többek közt a L'Oreál, a Samsung, a Microsoft, a Motorola, a HP és a Dell is. A Taobao Mall, az e-kereskedelmi óriás vállalatokat a fogyasztókkal közvetlenül összekötő ága (B2C) jelenleg több mint 400 ezer regisztrált felhasználót jegyez, oldalán több mint 50 ezer üzlet és 70 ezer márka képviselteti magát.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


