Pénzcentrum • 2012. február 14. 05:24
Bár nem áll túl közel a magyar hagyományokhoz, mégis egyre fontosabb számunkra is a mai Valentin-nap. Jól példázza ezt az a tény, hogy a csokoládégyártók számára a mikulásfigurák, a karácsonyi szaloncukor-dömping és a húsvéti csokinyuszi-szezon mellett a szerelmesek ünnepe jelenti a praliné-csúcsszezont. Érdekes trend ugyanakkor, hogy minden negyedik doboz bonbon a kereskedelmi láncok olcsóbb, saját márkás terméke.
A februári Valentin-nap a csokoládégyártók és -forgalmazók számára hagyományosan kiemelt forgalmat hoz: mintegy félmillió háztartás vásárol bonbont ebből az alkalomból. Bár egyre népszerűbbek a saját készítésű pralinék és kézműves bonbonok, mégis a készen kapható, könnyen beszerezhető édességek uralják a piacot.
A csokoládé gyártók és forgalmazók kiemelt forgalomra számíthatnak minden év februárjában. A hagyományosan erős novemberi-decemberi (Mikulás, Karácsony) időszak, illetve a március (Húsvét) mellett a Valentin-nap az, amely az átlagosnál magasabb forgalmat generál ebben a kategóriában - tájékoztatta lapunkat a GfK Hungária.
A januári gyenge csokoládéforgalom után főképp a pralinék és a táblás csokoládék esetében látható jelentős fellendülés februárban: az értékesítés mennyisége a táblás csokoládék esetében átlagosan harmadával nő, míg a pralinék esetében közel duplájára emelkedik egy hónap alatt. A Valentin-nap miatti forgalomnövekedés azonban még így is messze elmarad az év végi csúcstól. Az értékesített mennyiség növekedése egyértelműen abból adódik, hogy többen teszik a kosarukba ezt az édességet: az év második hónapjában 500-600 ezer háztartás vásárol bonbont, közel 1,5 millió táblás csokoládét.
A praliné az egyik legelterjedtebb ajándék Valentin-napon: könnyen hozzáférhető, illetve a még megfizethető kategóriába tartozik. Bár egyre népszerűbb a saját készítésű praliné - ebben különböző tanfolyamok, weblapok is segítik a vállalkozó szellemű "szerelmeseket" - és a kézműves bonbon (ami akár kuponnal is elérhető áron megvásárolható), a készen kapható márkás édességek továbbra is uralják ezt a piacot. 2011-ben ez utóbbiak forgalma lényegében nem változott, annak ellenére, hogy néhány meghatározó márka valamivel gyengébb évet zárt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legnépszerűbb virágküldő szolgáltatásoknál is csúcsforgalom mutatkozik, akár háromszor-négyszer annyian küldenek ilyenkor virágot, mint egy átlagos napon.
A szegmens szereplői minden évben egyedi csomagolásokkal (special edition), különböző kihelyezésekkel, erős kommunikációval (a hagyományos mellett a manapság például a hazánkban oly népszerű közösségi oldalakon szervezett nyereményjátékokkal is) készülnek a Bálint-napra, abban a reményben, hogy vásárlók kosaráért folytatott szoros versenyből ők kerülnek ki nyertesként. Ez az alkalom főleg a fiatalok, a kisvárosban élők és a közepes jövedelmi helyzetűek körében erősíti a pralinévásárlási kedvet. Nem volt ez másképp a tavalyi évben sem:
Itt is egyre erősebbek a sajátmárkás termékek
A márkázott termékek mellett a saját márkás termékek szerepe sem elhanyagolható: minden negyedik doboz praliné a kereskedelmi láncok olcsóbb, saját márkás terméke. Ebben a tekintetben az utóbbi néhány évben nagyjából ugyanez az arány figyelhető meg, és a Valentin-nap sincs erre hatással, annak ellenére, hogy ilyenkor az ajándékba vásárolt dobozok száma igen jelentős részt képvisel. A februárban a háztartások által megvásárolt, nagyságrendileg 2,5 millió doboz praliné dobozonkénti átlagára 450 forint körül mozog.