Pénzcentrum • 2011. november 13. 10:32
Idén átlagosan mintegy 35 ezer forintot tervezünk költeni karácsonyi ajándékokra, s a vásárlók közül sokan a neten szerzik majd be a fa alá valót. Ugyanakkor a kártyás fizetés egyelőre még gyerekcipőben jár az online vásárlók körében; a hitelkártya használatának aránya csak minimális mértékben emelkedett tavalyhoz képest.
Az árukereső.hu online felmérése szerint a magyarok átlagosan 34 800 forintot terveznek költeni idén karácsonyi ajándékra, ami pontosan ezer forinttal több, mint 2010-ben. Ugyanakkor a kutatásból az is kiderült, hogy idén egy ember átlagosan 6 főnek vesz ajándékot, ami eggyel kevesebb, mint tavaly. A férfiak összességében több pénzt terveznek költeni idén, mint a nők, tehát a csökkenés különösen látványos a gyengébbik nem képviselőinek körében.
A válaszadók 69 százaléka tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Ez a 2010-es arányhoz képest számottevő növekedés! Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban. A konkrét termék kiválasztásakor a legtöbben a minőséget helyezik előtérbe, csak a vásárlók harmada számára legfontosabb szempont az ár.
A válaszadók 85 százaléka tájékozódik az internetről, melyet a nagyáruházak akciós újságjai követnek. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra.
Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi, amit szeretne, s összesen néhány órát szánnak a vásárlásra. A vásárlók negyede ugyanakkor összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.
Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándék a ruházati cikk, műszaki termék, könyv és kozmetikum lesz. Tavalyhoz képest jóval népszerűbbek lettek a gyerekjátékok az online vásárolt termékek toplistáján. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamit mobiltelefonokat vesznek majd elsősorban, a nők pedig természetesen a ruhák, könyvek és gyerekjátékok között válogatnak majd előszeretettel.
Nem fizetünk kártyával a neten
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az online vásárlás térnyerése nem jár együtt az online fizetés terjedésével - ez az egyik legfontosabb megállapítása a KutatóCentrum online vásárlási szokásokat vizsgáló 2011-es E-Shopping Reportjának. Míg a rendszeres internetezőkön belül az online vásárlók aránya 1 év alatt 48 százalékról 61 százalékra nőtt, addig a bankkártya, illetve hitelkártya használatának aránya csak minimális mértékben emelkedett.
Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizetett bankkártyával - ez gyakorlatilag megegyezik az előző évi számokkal. A férfiak valamivel gyakrabban fizetnek ilyen módon, 38 százalékuk szokta online megrendeléskor bankkártyával is rendezni a számlát, míg a nőknek csak 22 százaléka.