A dohánytermékek árának szabálytalan feltüntetése miatt négymillió forintra bírságolta a Tesco Global Zrt.-t a Pest Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége - közölte a hivatal kommunikációs vezetője.
A felügyelőség a cég budaörsi hipermarketjében történt ellenőrzést követően indított eljárást, mert az áruházban a kasszák fölötti, zárt boxból kínált cigaretták eladási ára nem volt külön feltüntetve (csak a termékek csomagolásán elhelyezett cigaretta adójegyen). A felügyelőség alapvetően azt kifogásolta, hogy mivel a vásárló nem foghatja meg a cigarettás dobozokat, a dohánytermékek árairól a kiszolgálás előtt nem tájékozódhat teljes körűen.
A felügyelőség megítélése szerint minden olyan értékesítés során, amikor a vásárló kizárólag azután tud tájékozódni a termék áráról, miután azt a pénztárostól elkérte, sérül a fogyasztók tájékoztatáshoz fűződő joga. A fogyasztóvédelemről szóló törvény ugyanis többek között kimondja, hogy "az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni".
A Tesco-Global Zrt.-re 4 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a hatóság, valamint arra kötelezte a céget, hogy az általa üzemeltetett kereskedelmi egységekben a dohánytermékek eladási árát jól látható módon tüntesse fel.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.