3 °C Budapest

Ilyen plázáról álmodunk - új bevásárlóközpontok Pesten

2011. október 3. 05:24

Érdekesen viszonyul a plázákhoz, bevásárlóközpontokhoz a magyar fogyasztó. A vásárlók többsége például nem hajlandó 30 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba. A városszéli plázáktól hosszú nyitvatartási időt és jó parkolási feltételeket, a belvárosi bevásárlóközpontoktól étkezési és szórakozási lehetőségeket várunk.

A parkolási lehetőség kevésbé, a különböző árfekvésű boltok annál inkább fontosabbak a magyar vásárló számára, ha az ideális bevásárlóközpontot kell jellemeznie - derül ki a GfK Hungária különböző bevásárlóhelyek látogatottságát felmérő tanulmányából.

A felmérés szerint a városszéli plázáknál a teljes minta eredményeihez képest a hosszú nyitva tartás és az ingyenes parkolás a hangsúlyos. Ez nyilvánvaló is, hiszen sokan munkából hazafelé menet keresik fel ezeket a bevásárlóközpontokat.

 


A belvárosi plázák esetében már erőteljesebb igény mutatkozik a szórakozási és étkezési lehetőségek, valamint a divatos márkák és az egyedi, különleges üzletek iránt. E bevásárlóhelyek látogatói túlnyomórészt a fiatalabb korosztály tagjai közül kerülnek ki, akik a vásárlás mellett gyakran itt találkoznak társaikkal, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.

A vizsgálat eredményei szerint a vásárlók 42 százaléka nem hajlandó 15 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba, további 41 százalékuk maximum 15-30 percet utazna. Ugyanakkor 17 százalékot tesz ki azok aránya, akik hajlandók lennének akár 30 percnél hosszabb utat is megtenni azért, hogy egy számukra ideális bevásárlóközpontban vásároljanak. Az utazási hajlandóság mértéke a legidősebbek körében a legalacsonyabb. Az átlagosnál többet utaznának a nők, illetve azok, akik ritkán keresnek fel a plázákat.

De hol maradnak az új bevásárlóközpontok?

Az év első felében Magyarországon csak egy nagyobb kiskereskedelmi központ nyitotta meg kapuját, az 5600 nm-es Europeum a Blaha Lujza téren. A projekt az első pár hónap tapasztalatai alapján sikeresnek mondható. Jó forgalmi adatokat mutat és a bérbeadottság is 80% felett van, olyan bérlőkkel, mint a H&M, a Müller és a Deichmann.

A központ tekinthető "high-street" jellegűnek, mint bevásárlóközpontnak. Ugyanakkor a Nagykörút környező részeibe is sikerült új életet lehelnie, itt több új bolt is nyílt az elmúlt időszakban. Kezd helyre állni a Nagykörút Nyugati tér és Margit-híd közötti szakaszának kiskereskedelmi élete is, miután a hidat újra átadták a forgalomnak a felújítási munkálatok részleges elkészültével. Csökkent ezen a részen az üres boltok száma, a bérlők visszatértek.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Októberben nyílik meg a Váci1 projekt első három emelete, melyben olyan boltok lesznek, mint a Hard Rock Café és a Szamos Marcipán egy reprezentatív üzlete. A projekt második fázisa ezt majd 2012 őszén követi. Ennek során a felső szinteket adják majd át, ahol lesz többek közt egy tetőtéri étterem, valamint egy különleges turisztikai attrakció, mely az egész 1700 nm-es negyedik emeletet elfoglalja majd.

A budapesti KÖKI Terminál, az Árkád Szeged és a Sió Pláza átadása szintén az év végéig van tervbe véve. A kereskedők természetesen a karácsonyi fogyasztási csúcsszezonra készülnek, addigra meg kell ismertetni, "be kell járatni" az új bevásárlóközpontokat.

A plázák helyett diszkontok épülnek

Hermán Róbert, a kereskedelmi ingatlanokat fejlesztő Portico Investment akvizíciós igazgatója nemrég a Portfolio.hu Retail 2011. című konferencián elmondta: a fejlesztők a diszkontokban hisznek, úgy látják, hamarosan a magyar vásárlók is tényként kezelik majd, hogy ezekben az üzletekben a termékek minősége is megfelelő. Az új diszkontoknak helye is lenne a hazai piacon, hiszen míg nálunk 10 ezer lakosra jut egy diszkontáruház, addig például Németországban átlagban 4-5 ezer főre jut egy ilyen áruház.

 

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?