Olcsó vendég a bónuszvadász? Nagyot bukhatnak a vendéglátók

Pénzcentrum2011. szeptember 5. 12:01

Másodvirágzásukat élik Magyarországon a jelentős kedvezménnyel különféle szolgáltatásokat kínáló, közösségi vásárlásra épülő weboldalak, amelyeknek kínálati palettáján rövid idő alatt megjelentek különféle szállásajánlatok is. Bár ezen a csatornán rövid idő alatt szép számú vendégéjszaka adható el, az eszközt óvatlanul használó szállodáknak hosszabb távon súlyos problémákat is okozhat ez a fajta értékesítés.

"Mennyiségi szempontból igen látványos eredményekkel is járhat egy-egy ilyen kampány, hiszen a közösségi vásárlói oldalak nagyszámú elérést biztosítanak viszonylag kevés ráfordítás mellett - magyarázza Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. - Az így elért vásárlók ugyanakkor igencsak távol állhatnak az adott hotel által megcélzott vendégkörtől."

A közösségi vásárlói oldalak látogatói ugyanis elsősorban nem az úti cél, hanem a kedvezmények mértéke alapján választanak. Emiatt csak kis töredékük válik visszatérő vendéggé. Költési hajlandóságuk igen mérsékelt, egyéb kiadásokkal tehát nehezen tudják kompenzálni a jellemzően 40-60 százalékos kedvezmény, és a gyakran a 30 (!) százalékot is meghaladó jutalék miatt adódó bevételkiesést. A dömpingáron zajló értékesítés további veszélye hosszabb távon az imázsrombolás lehet, hiszen az olcsóbb vendégek zavaró viselkedése épp a minőségi, visszatérő vendégkört riaszthatja el.

"A kuponos értékesítés hasznos segítség lehet megfelelő marketingháttér nélkül működő szálláshelyek számára, és okos tervezéssel alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére is. Tömegessé válása azonban hosszabb távon akár a teljes piacon negatív árspirált indíthat be, aminek a jelenleg is nehéz helyzetben lévő magyar szállodaipar számos szereplője áldozatává válhat" - figyelmeztet a szakember.

 

Címkék: