Egyre több panasz érkezik a termékbemutatókra a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez, a fogyasztók a vállalkozások korántsem fogyasztóbarát magatartását kifogásolják.
A fogyasztóvédelmi civilszervezet közleménye szerint a termékbemutatókkal kapcsolatos problémák és visszásságok nem új keletűek, és még mindig nem csökkent azon vállalkozások száma, amelyek a fogyasztók hiszékenységére alapozva, elsősorban az idős és beteg embereket célozzák meg termékbemutatóikkal, ahol akár félmilliós vételárért használhatatlan, rossz minőségű termékeket árusítanak - írja a szövetség közleményében.
A FEOSZ hangsúlyozza: az említettek fogyasztók speciálisan védendő csoportjának minősülnek. A vállalkozások magatartása sokszor irányul a vonatkozó kormányrendelet kijátszására, a kötelező tájékoztatást sokszor ködösen, félreérthetően fogalmazva építik be szerződéseikbe, ezzel megpróbálják azt a látszatot kelteni, hogy a vonatkozó kötelezettségnek maradéktalanul eleget tettek.
A fogyasztóknak tudniuk kell, hogy termékbemutatók esetén, ha nem az üzletben vásárolták meg a terméket, akkor az áru kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül el lehet állni a szerződéstől. Ez azt jelenti, hogy vissza kell kapni a teljes befizetett vételárat. Ha kapcsolt hitelszerződést kötöttek a vételár kiegyenlítésére, akkor az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása a hitelszerződést is felbontja. A vállalkozásnak kötelessége írásban tájékoztatni a fogyasztót az elállási jog gyakorlásának lehetőségéről és határidejéről. Ha ugyanis ezt elmulasztja, akkor a szerződést semmisnek kell tekinteni, így ekkor a befizetett vételár ismét visszajár - írja közleményében a FEOSZ.
Magas szintű védelem a fogyasztóknak, a fogyasztókat kell oktatni
Magas szintű védelem a fogyasztóknak, a fogyasztóvédelmi jogszabályok átdolgozása, a az alternatív vitarendezési fórumok szerepének erősítése, a tudatos fogyasztói magatartás elősegítése: többek között ezen tényezők szerepelnek Magyarország IV. Középtávú (2011-2014) Fogyasztóvédelmi Politikájáról szóló vitairatban.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete támogatja a megújulás jegyében történő változtatásokat, mivel egyetért azzal a kitétellel, mely szerint a fogyasztóvédelem új alapokra helyezésére, egyszersmind alapvető szemléletváltásra van szükség. E szerint a fogyasztót kell mindenfajta vizsgálat és az ezzel kapcsolatos törekvések középpontjába helyezni. Helytálló a vitaanyag azon okfejtése is, mely szerint a fogyasztóvédelmi jogszabályokat át kell dolgozni, és korszerűsíteni kell azokat a fogyasztók megfelelő védelme érdekében.
A fogyasztói érdekek védelme szempontjából kiemelkedő szerepük van az egyes hatóságoknak, ugyanakkor a fogyasztó számára jogvitája megoldása során az alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek állnak rendelkezésre. Így ezen szervezetek szerepét kell növelni, hatékonyságukat erősíteni, mind hatáskörük, mind eljárási szabályuk, mind az egyes döntések kikényszeríthetősége tekintetében. Örömmel vettük tudomásul, hogy az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottsága 2011. július 5-i nyílt ülése - ahol egyesületünk képviselője is részt vett - után kiadott 4/2010-2014. sz. Állásfoglalása is hasonlóan foglalt állást.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem szabad figyelmen kívül hagyni ugyanakkor a vállalkozásokat sem a fogyasztóvédelmi politika kidolgozása során, és ahogy arra a vitairat rámutat, a hazai gazdaság erősítése szempontjából, a fogyasztók védelme érdekében is fontos a tisztességes és széleskörű verseny erősítése és biztosítása.
A Fogyasztóvédők Országos Egyesülete kiemelten fontosnak tartja a fogyasztói tudatosság szintjének emelését is. Ehhez pedig szükség van a fogyasztók képzésére, oktatására, ugyanakkor nemcsak a kiszolgáltatott fogyasztói réteg, hanem a vállalkozások képzésére is.
Egyesületünk bízik abban, hogy az Alaptörvényben is rögzített fogyasztói jogok és a megújulás jegyében történő szemléletváltoztatást követően a jövőben a Fogyasztóvédelmi stratégia megvalósítása során tett intézkedésekkel a fogyasztók konkrét tényleges és hatékony védelemben részesülhetnek. Ennek érdekében a vitairattal kapcsolatos javaslatainkat a fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium részére már korábban eljuttattuk és folyamatosan részt veszünk a társadalmi konzultációban.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








