A bankkártyák internetes használata több mint háromszor akkora mértékben növekedett az elmúlt egy évben, mint a hagyományos, üzletben végzett bankkártyás vásárlásoké, jóllehet ez utóbbi is 15%-kal magasabb értéket mutat, mint az elmúlt év hasonló időszakában - közölte a MasterCard.
A számokból az is kiderül, hogy a magyar kártyabirtokosok szeretnek belföldön maradni az internetes vásárláskor, a növekedés motorját ugyanis elsősorban a hazai e-kereskedők forgalomnövekedése adta, amely többszörösen felülmúlja a külföldi oldalakon magyar kártyákkal generált volumennövekedést.
Az internetes kártyahasználat jelenlegi felfutása elsősorban annak köszönhető, hogy a magyar kártyabirtokosok közül nagyon sokan már tavaly az év végi ünnepek előtt megtették az első lépést és bankkártyával fizették ki az interneten megrendelt árut.
"Tapasztalatunk szerint az első sikeres internetes bankkártya tranzakció után, mikor a vásárlók látják, hogy ez egy kényelmes, gyors és biztonságos módja a fizetésnek, jellemzően megjön az emberek kedve a világhálón elérhető árucikkekhez, és egyre gyakrabban veszik elő a plasztikkártyát a monitor előtt is. Az első pozitív élmény után sokszor az a kártyabirtokos is gyakori internetes vásárlóvá válik, aki azt megelőzően kizárólag üzletben illetve ATM-nél vette elő a bankkártyáját. Ezt a folyamatot támasztja alá, hogy az árut interneten, bankkártyával fizetők aránya meredeken növekszik: jelenleg a kártyabirtokosok 10%-a vásárol rendszeresen a világhálón" - mondta el Kovács Szabolcs, a kártyatársaság internetes kereskedelem fejlesztéséért felelős vezetője.
Az internetes kártyahasználat ugyanazon az elven működik, mintha kártyánkat fizikai elfogadóhelyen, azaz egy üzlet pénztáránál használnánk - emelte ki a szakértő. A fizetés minden esetben az elfogadó bank weboldalán történik, adatainkat is itt adjuk meg.
Néháy jótanács internetes vásárláshoz:
- Az interneten is igaz, hogy a vásárlás a kártyabirtokos számára többnyire díjmentes, és azokat a kártyákat fogadják el, melyeknek logója megjelenik az elfogadó helyen, az internet esetében a honlapon.
- Ha szeret biztosra menni, de fontos a jó ár, ha teheti, nézze meg a terméket az üzletben, majd összehasonlítva az árakat rendelje meg és fizesse ki bankkártyával az interneten.
- Ellenőrizze a webáruházat: régóta működő, megbízható kereskedőről van-e szó? A honlapon keressük a nagy kártyacégek biztonsági logóját vagy egyéb titkosítást pl. SSL-kódot.
- Növeli a biztonságot, ha SMS-szolgáltatást igénylünk bankunktól, hogy a számlán történt változásokról azonnal értesüljünk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- Saját gépről vásároljunk, kerüljük a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat!
- A készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál használt PIN kódot sohase adjunk meg internetes vásárlás esetén!
- Hasonlóan az üzletben történő vásárláshoz, az internetes áruházak oldalán is ajánlott elolvasni a szerződési feltételeket és az apró betűs részeket.
- Nézzen utána a webáruház elérhetőségének. A jogszabályok szerint a kereskedőnek fel kell tüntetnie címét, telefonszámát.
- Őrizze meg, ha szükséges, nyomtassa ki az internetes vásárlás visszaigazolását, adatait. Figyelje, hogy a megrendelt árucikk valóban megérkezik-e a jelzett határidőn belül, ha nem, lépjen kapcsolatba az internetes kereskedővel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


