Radikálisan új korszak köszönt be a fogyasztói szokásokban - a Cetelem Körkép 2011 kutatás eredményeinek összefoglalója szerint. A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a gazdasági visszaesés hatására és az internet előretörésével színre lépett a szakértővé váló, önállóságáért küzdő "Fogyasztó 2.0". Magyarország még mindig a legpesszimistább országok közé tartozik.
A fogyasztási hitelezésben piacvezető hitelintézet mai sajtótájékoztatóján ismertetett Cetelem Körkép 2011 című nemzetközi kutatása szerint túl van a recesszió mélypontján Európa, de a válság utóhatásait az egyes országok eltérően értékelik. Az európai fogyasztók közérzete lassan bár, de javul.
Lukácsi Zoltán, a Cetelem marketing igazgatója elmondta: az egész Európára kiterjedő felmérést 2005 óta végzik el Magyarországon is. Az idei kutatás legfontosabb konklúziója, hogy teljesen új típusú fogyasztási szokások alakultak ki Európában. A fogyasztók tudatosan keresik a legjobb árakat, az internet segítségével pedig aktívan gyűjtik az információkat, azaz egyfajta szakértővé válnak. Radikális újítást jelentenek az okostelefonok: a vásárló az üzletben nem hisz el mindent, amit az eladótól hall, hanem azonnal le tudja ellenőrizni annak valóságtartalmát, illetve az árakat is.
A korábbi függés - amikor a fogyasztó a kereskedő által biztosított információktól függ- gyakorlatilag megszűnt. Csökken a fogyasztók pesszimizmusa -Magyarországon is- de még mindig a 3 legpesszimistább európai ország között vagyunk.
Jól látszik, hogy régiónkban a fogyasztók egyre többet akarnak költeni, Nyugat-Európában viszont sokkal kiegyensúlyozottabb a fogyasztás és a megtakarítás viszonya. Mi magyarok továbbra is a fogyasztáson keresztül definiljuk magunkat, és továbbra sem tervezzük megtakarításaink növelését (vagy nem vagyunk képesek rá).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mit vásárolunk 2011-ben?
Háztartási gépek, szórakozás, utazás - az európai fogyasztók többsége ezeken a területeken szeretne jelentősebb összegeket elkölteni 2011-ben. Hasonló trendeket látunk Magyarországonn is, a háztartási gépek vásárlása terén jelentős növekedés várható.
A felmérés szerint az autópiac csak minimálisan növekszik majd, a sportpiacon azonban idén is várható a fogyasztás növekedése.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.