Ez a világ legértékesebb márkája 2011-ben

Pénzcentrum2011. május 9. 12:02

Az Apple lett a világ legértékesebb márkája, miután lekörözte az elmúlt négy évben vezető Google-t - írja a Bloomberg a WPP jelentésére hivatkozva. A harmadik helyet az IBM szerezte meg, míg a McDonald's negyedikként végzett.

Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává, miután a márka értéke 84%-kal emelkedett, elérve a 153,3 milliárd dollárt - derül ki a WPP marketingkommunikációs tanácsadó vállalat legfrissebb jelentéséből. Az elmúlt négy évben vezető Google márkaértéke 2%-kal csökkent 111,5 milliárd dollárra, ezzel pedig a második helyre csúszott vissza. Az IBM értéke 17%-kal emelkedett, amellyel a harmadik helyet szerezte meg, míg a McDonald's a negyedik helyen végzett.

Az Apple esetén az iPhone és a Mac frissítései, valamint az iPad bevezetése biztosította, hogy a legutóbbi negyedévben közel megduplázta bevételeit és profitját.

A leggyorsabb növekedést a márkaértékben a Facebook mutatta (246%-os emelkedés), elérve a 19,1 milliárd dollárt, amely a 35. helyre volt elég. A második legdinamikusabb növekedést a Google kínai versenytársa, a 29. helyet megszerző Baidu könyvelhette el, amelynek értéke 141%-kal gyarapodott - írja a Bloomberg. 

 

Címkék: