Pénzcentrum • 2011. április 19. 08:32
A világ legnagyobb közösségi vásárlós multija hazánkban és a környező országok piacán terjeszkedne. Egy időben lépne be a piacra Csehországban és Szlovákiában. Az azonban még kérdés, hogy a felvásárlást vagy a piaci versenyt választja-e - írja az Index.
A Groupon már jelen van a régió szinte valamennyi országában, Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot kivéve. A hírportál információi szerint a társaság már felvette a kapcsolatot a legnagyobb piaci szereplőkkel és találkozót kezdeményeztek, hogy előkészítsék a terepet maguknak. Csehországban állítólag felvásárlási ajánlatot is tettek a nagyobb szereplőknek, mert egyelőre az a piac tűnik a legfontosabbnak, legnagyobb ütemben fejlődőnek.
A helyi cégek viszont féltve a nehezen megszerzett piacukat megpróbálnak összefogni a multi ellen. A három ország piacvezetői közösen szeretnének fellépni a Groupon terjeszkedése ellen, tennék ezt szoros együttműködéssel, közös ajánlatokkal.
A társaságnak nem lesz könnyű dolga, hiszen mindhárom országnak megvan a maga piacvezetője; hazánkban ez minden bizonnyal a Bónusz Brigád. A társaság egyik lehetősége, hogy az egyik nagy szereplőt környékezi meg és felvásárolja. A másik, hogy saját maga lép be a piacra és felveszi a versenyt a régiót egyelőre uraló vállalkozásokkal.