Huszonhét áruházlánc karácsonyi akciós tevékenységét, valamint az általános kereskedelmi feltételekre vonatkozó jogszabályi előírások megtartását vizsgálta a Nemzeti fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH). Ennek során összesen 414 áruházban, illetve üzletben történt ellenőrzés, melynek során minden másodikban tapasztaltak jogsértő tevékenységet. A jogsértések miatt összesen közel 31 millió forintos fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte a hatóság az érintett üzleteket.
Az ellenőrzésre 2010. november 22. és december 19. között került sor. A témavizsgálat során a 7 regionális felügyelőség munkatársai 27 áruházlánc egységeiben végezték ellenőrzéseiket, amelyből 12 különböző élelmiszer-, (Tesco, Cora, Auchan, Spar csoport, Aldi, Lidl, CBA, Coop, Penny Market, Profi, Match, Reál), 5 pedig illatszer-, illetve drogéria üzletlánc (Müller, DM, Rossmann, Schlecker, Douglas) volt. A vizsgálatokat továbbá kiterjesztették 10 olyan műszaki, illetve lakberendezési üzletláncra is (például: Media Markt, Electro World, KIKA, Saturn, Jysk, stb.), amelyeket ajándékvásárlás céljából széles fogyasztói réteg keres fel az ünnepi időszakban.
Az akciós termékek árfeltüntetésének és árfelszámításának vizsgálatát, valamint a kereskedelmi feltételek ellenőrzését a felügyelők az áruházláncok 414 egységében végezték el, amelyekből szinte minden második (205) üzletben tártak fel valamilyen szabálytalanságot.
A leggyakoribb probléma az akciós eladási ár feltüntetésével kapcsolatos volt. A szabálytalanságot a vizsgált 414 üzlet közül 131 üzletben (32 %), 36 319 db termékből 1 447 db (4%) esetén tártak fel az ellenőrzések. A szabálytalanságok az akciós ár feltüntetésének elmulasztásából vagy az ár nem egyértelmű feltüntetéséből adódtak.
Az akciós egységár feltüntetésére vonatkozó előírások megtartását a felügyelőségek 22.990 db termékféle kapcsán ellenőrizték, szabálytalanságot 298 db termékféle (1%) esetén észleltek, az akciós egységár feltüntetésének elmulasztásából (63 üzletben 185 db termékféle), illetve hibás feltüntetéséből (37 üzletben 62 db termékféle) adódóan.
Az ellenőrzések időszakában a felügyelőségek 125 reklámújságban közel 14.000 termék akciós árának feltüntetését vizsgálták. 8 reklámújság (6%) esetén állapítottak meg az akciós egységár feltüntetésével kapcsolatos szabálytalanságot
A felügyelők a meghirdetett akciók megvalósulását 556 esetben, 14.986 db termék próbavásárlásával ellenőrizték, amelynek során 190 alkalommal (34%), 571 db termékkel (4%) kapcsolatban tapasztaltak szabálytalanságokat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egy alkalommal, 107 féle termék esetén a próbavásárlások arra derítettek fényt, hogy az üzletek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósításával az akciós árnál magasabb áron értékesítették a terméket. 117 féle terméknél valótlan tájékoztatást adtak a kedvezmény meglétéről, mértékéről, illetve az ajándékról.
Az ellenőrzés kedvező tapasztalatokkal is szolgált, hiszen a vállalkozások a nyugtaadási kötelezettségüknek minden üzletben eleget tettek.
Az ellenőrzések során a feltárt jogsértések miatt a regionális felügyelőségek 113 esetben szabtak ki bírságot, amelyek összege 30 590 000 Ft volt. E mellett 17 kötelezésre szóló határozatot is kiadtak a vizsgálat során tapasztalt kisebb hiányosságok pótlására és a feltárt szabálytalanságok megszüntetésére. Három esetben indult szabálysértési eljárás, melyek során 15 000 Ft értékű szabálysértési bírság kiszabására került sor. Figyelmeztetés 10 esetben történt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.