Pénzcentrum • 2011. március 7. 10:02
A vásárlás is környezetet szennyez. Ez a felismerés vezette két hazai informatikai cég "zölden" gondolkodó szakembereit a Zöld Hétfő kezdeményezéshez - írja a Népszava.
Gróf Ákos, a Zöld Hétfő szervezője a lapnak elmondta: a légszennyezés csökkentésére kiváló megoldás például az online vásárlás. Egy futár átlagosan 80-120 darab terméket visz házhoz. Ha mindezekért az árukért a vásárlók saját autóikkal mennének, sokszoros környezetszennyezést okoznának.
A webáruházakból történő internetes vásárlás nem csak környezetvédő, hanem olcsóbb és kényelmesebb is a hagyományosnál. Hazánkban e pillanatban 2700 webáruház működik, de közülük csupán 100 bonyolítja le a forgalom 99 százalékát.
A Zöld Hétfőt - a minden hónap első hétfőjén történő ingyenes szállítást - eddig 80 áruház tette magáévá, de a szervezők szeretnék, ha legalább 5-600-an csatlakoznának hozzá.