Pénzcentrum • 2011. január 16. 20:02
Taroltak a lapostévék a karácsonyi műszakicikk-piacon. A legnépszerűbb termékek az LCD és LED televíziók voltak, de emellett a háztartási kisgépek és a számítástechnikai termékek forgalma is jelentősen növekedett. Az ország egyik legnagyobb műszakicikk-kereskedelmi hálózatának karácsonyi forgalma jelentősen, több mint harminc százalékkal felülmúlta az egy évvel korábbit.
Dobos Kata, az Euronics marketingigazgatója elmondta, hogy egy átlagos vásárlás értéke a 2009-es év hasonló időszakához hasonlóan 20-30 ezer forint között alakult. A legnagyobb forgalom közvetlenül a karácsonyi ünnepek előtt, december 18 és 19-én volt - úgy látszik, sokan az utolsó pillanatra halasztották az ajándékvásárlást. A marketing vezető szerint azonban jól érzékelhető volt, hogy a forgalom növekedése már december első napjaiban, a hó eleji fizetések után megkezdődött.
A vásárlók tavaly decemberben is a készpénzes fizetést részesítették előnyben, de nőtt a hitelre történő vásárlások aránya is. A 2010. év utolsó hónapjában ez utóbbiak arányában szintén kétszámjegyű növekedést tapasztaltak a cégnél.
Nem volt jelentős a január első napjaiban visszavitt termékek száma. A legtöbb esetben nem hiba miatt cserélték ki az ajándékba kapott műszaki cikket, hanem mert vagy több hasonló termék, vagy nem a megfelelő teljesítményű készülék került a fa alá.