Pénzcentrum • 2011. január 5. 09:32
A kereskedők előzetes becslése szerint sikeresnek mondható a 2010-es karácsonyi vásárlási csúcsszezon. Így gyakorlatilag a válság kirobbanása előtti ünnepi forgalomról beszélhetünk - írja a Népszabadság.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a lapnak elmondta: már biztosnak tűnik, hogy a 2010-es ünnepi szezon az egy évvel korábbihoz képest 4-5 százalékos bővülést hozott, ami annyit jelent, hogy a végre nekibátorodott vásárlók 840-850 milliárd forintot költöttek el decemberben, szemben a 2009-es 805 milliárddal.
A Media Marktnál bizonyos termékcsoportokban az ünnepek alatt egyenesen két számjeggyel nőtt a forgalom. Míg korábban a pénzszűkében lévő vásárlók az utolsó pillanatig böngésztek a különféle akciók között, most a jobb vásárlóerőben bízó kereskedők nem mentek bele -kényszerből - olyan akciózásba mint egy éve. Az is érezhető volt, hogy a vásárlók a nagy értékű árukat már ezüstvasárnap előtt megvették, majd utána, az aranyhéten inkább már az apróbb csecsebecsék megvásárlásával bíbelődtek.
A Tescónál a bronzvasárnap forgalma felülmúlta a várakozásokat, az ezüst- és az aranyvasárnap azonban nem volt olyan erős, mint várták. Ugyanakkor - alighanem a jó időnek is betudhatóan - az utolsó két nap dugig voltak az áruházak, s akkor a forgalom meghaladta a tavalyi év átlagát.