Pénzcentrum • 2010. december 3. 04:42
Nyugdíjasok rohamoztak meg Lidl áruházakat Bulgáriában múlt csütörtökön. A boltok nyitásakor hatalmas akciókat hirdettek, fillérekért kínálták a banánt és az uborkát - ezért alakult ki több helyen is tömegnyomor.
Egy szófiai áruház reggeli nyitása elsősorban a közeli lakótelepen élő nyugdíjasokat vonzotta a Lidl-höz. Az azonban a nyitás utáni percekben kiderült, hogy a dolgozók egyszerűen nem tudják kezelni a hatalmas tömeget. A biztonsági őrök képtelenek voltak megfékezni az indulatokat: egy nőhöz mentőt kellett hívni, mert sérüléseket szenvedett a tülekedésben.
Friss: Nyugdíjadó! Elhalasztják a járulék átkeresztelését
Bolgár lapértesülések szerint nem csak a fővárosban alakultak ki hasonló tömegjelenetek, hanem más üzletekben is elszabadultak az indulatok.
Lidl: balkáni terjeszkedés
A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011
februárjáig. Milena Dragiiska, az áruházlánc
bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő
diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.
A
német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forint) fektet a bolgár
piacba. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által
működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz
könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok
generálják Bulgáriában.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mint arról beszámoltunk, a német
diszkontlánc november elején hét üzletet adott át a Ciprusi
Köztársaságban, és várhatóan még kettő nyílik ebben a hónapban. Elemzők
agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony
áraival komoly hatással lehet a piac többi szereplőjére.
Magyarországon is tarolnak a diszkontok
A négy legnagyobb magyar diszkontlánc - Lidl, Penny Market, Aldi és Profi - a tavalyi összesített statisztikák szerint egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot.
Jelentős
növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek
felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat
39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi
tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott
Magyarországon.