Évente 300 milliárd forintot költünk különféle háztartási vegyiárukra és kozmetikumokra. Ebből az összegből minden negyedik forint a drogériákba kerül. A szaküzletek is megérzik a kiskereskedelem forgalom csökkenését. A piacvezető dm forgalma például csökken.
A magyar lakosság egy év alatt nagyjából 300 milliárd forintot költ háztartási vegyi árukra és kozmetikumokra. Ennek az összegnek a negyede valamelyik szaküzlet (dm, Rossmann, Schlecker) kasszájába kerül. Persze más áruféleségekhez hasonlóan a háztartási vegyi áruból és kozmetikai cikkekből is a hipermarketekben fogy a legtöbb, azonban a lakóhelyhez közeli drogéria boltok jelentős forgalmat érhetnek el. Ezen üzlettípus egyedi kínálatával és szolgáltatásaikkal is meg tudják szorongatni a nagy alapterületű boltokat.
A kiskereskedelmi forgalom évek óta tartó csökkenését persze megérezték a drogériák is, piaci helyzetüket nem javítja a kiskereskedelmi láncokra Magyarországon kirótt válságadó sem. A hazai drogériapiac legnagyobb szereplője a dm drogerie markt. A társaság a becslések szerint 140 millió forintot fog befizetni válságadóként a költségvetésbe. A nálunk 17 éve jelen lévő láncnak jelenleg 255 üzletet működtet, forgalma tavaly 63,7 milliárd forintos bevételt könyvelhetett el. A cégcsoporton belül a válság leginkább a magyar leányvállalkozást érintette. Itt ugyanis a tavalyi üzleti évben stagnált a forgalom, máshol viszont mindenhol növekedni tudott.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


