Kisbevásárláson is lehet spórolni: tippek és tanácsok

Pénzcentrum2010. augusztus 18. 04:42

Schleckerbe ne! Mosószert, fogkrémet, vécépapírt mindenki szokott vásárolni, és bár a legtöbben talán a havi nagybevásárlás alkalmával, valamelyik hipermarketben szerzik be, ha menet közben elfogy, bizony muszáj a legközelebb található boltba betérni. Azonban még ezekben az esetekben is érdemes lehet körülnézni, melyik drogériát választjuk, hiszen mégy egy kisbevásárláson is rengeteget spórolhatunk!

Februárban indítottuk el drogéria körképünket, hogy kiderítsük, melyikbe érdemes betérni a háztartási higiéniai csomag beszerzésekor. Bár a vásárlók alacsony árakat keresve inkább a hipermarketeket és diszkontokat keresik fel, míg a kisboltokban és drogériákban a minőségi termékeket keresik, mégsem mindegy, hogy mennyire kell a zsebünkbe nyúlni egy-egy közepes bevásárlás alkalmával. A Rossmann etekintetben verhetetlennek tűnik, hiszen körképünk elindítása óta a 15 termékből álló kosarunk minden hónapban ott volt a legolcsóbb, bár júniusban a DM több, mint 5 százalékos árcsökkenésével majdnem kiütötte a nyeregből. Augusztusban is, mint minden hónapban, a Rossmané a legolcsóbb kosár.

Amit a körképünkről tudni kell

A drogériák közül a dm, a Rossmann és a Schlecker kínálatát hasonlítjuk össze, mivel ezek alkotják nagyságuk és piacra lépésük tekintetében is a drogériák legnagyobb csoportját. Az itt kapható kozmetikai, háztartási vegyiáru és papíráru termékcsoporton belül a pelenkák, dezodorok, fogkrémek és tusfürdők esetében kiemelkedő a piaci részesedésük, de ezek mellé betettünk még fiktív kosarunkba mosogatószert, mosóport, öblítőt, papír zsebkendőt, vécépapírt és még néhány apróságot, melyek a háztartási higiéniai csomag törzsét képezik.

A kosár összeállítása természetesen szubjektív, mivel adott termékkategórián belül kénytelenek voltunk egy márkát kiválasztani, ami alapján elvégezhetjük a próbavásárlást. Az egyes termékek kiszerelésének megválasztásakor szándékosan kisebbet választottunk, abból kiindulva, hogy drogériákban nem feltétlenül a nagybevásárláskor megszokott mennyiséget szerezzük be.

Az árukosarunk egyes üzletekben mért árait ábrázoló grafikonon látszik, hogy az áprilisra jelentősen kinyílt olló júniusban pedig a DM árcsökkentése, és a Rossmann kifutott akciói miatt némiképp összezárult, augusztusban pedig a Rossmann további árcsökkentései miatt ismét nőtt egy picit, így ebben a hónapban közel 1500 forintot spórolhatunk, ha a megfelelő üzletben vásárolunk.

Nézzük az árakat!

Ebben a hónapban az egyes termékek különböző drogériákban mért árai között kisebb eltérést mérhetünk, mint korábban, de még igy is van, ahol közel másfélszer annyit kell költeni ugyanarra a márkára. A legnagyobb árkülönbséget - százalékban kifejezve - a mosószernél tapasztalhatunk: a Schleckerben közel 50 százalékkal többe kerül ez a termék, mint a másik két üzletben. Ezen kívül dezodor és domestos esetében is jelentős eltérés tapasztalható az üzletek árai között.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ami a boltokon belül árváltozásokat illeti, augusztusban főként a DM emelt árain: fogkrém, vécépapír, mosogatószer és papírzsebkendőért is több, mint 10 százalékkal többet kell fizetni, mint júniusban. A Rossmannban is hasonló áremelések történtek, azonban több termék esetén néhány százalékos árcsökkenés következett be, amitől összességében az árukosár még olcsóbb is lett. A Schleckernél csökkent a leginkább a kosár értéke, azonban még így sem tud labdába rúgni a másik két drogéria ajánlataival.

A táblázatokban a konkrét árak mellett a hó/hó alapú árváltozás mértéke is leolvasható százalékban, termékekre és üzletekre lebontva. A zölddel jelölt árak azt mutatják, hogy az egyes termékeket melyik boltban érdemes megvásárolni, a pirossal pedig a legnagyobb áremelkedést jelöltük.

 

 


 

Címkék: