Akik nyernek a Válságon

Pénzcentrum2010. július 7. 05:20

Az elmúlt néhány év egyik leggyakrabban használt szavát választotta szeletes csokoládéja márkanevéül egy kis magyar édesipari vállalkozás. A Válság szelet -rácáfolva a nevére - eddig megfelelő forgalmat produkál a gyártónak, ám az igazi piaci siker még várat magára.

Mindenhol azt hallani, hogy így a válság, úgy a válság. Emiatt döntött úgy a makói Galla Sweet Kft. hogy az elmúlt évek egyik legfelkapottabb kifejezéséből márkanevet kreál, így szerezve soktízezer ingyenes reklámozót szeletes csokoládéjának. A számításuk a jelek szerint bevált, mivel a Válság szelet néven futó rumos gesztenyés szelet a világháló segítségével komoly ismertségre tett szert. Ráadásul a jelek szerint a forgalmi adatokra sincs panasz - legalábbis a gyártó cégnél ezt állították a Pénzcentrum kérdésére.


Első ránézésre úgy tűnhet, a termék minőségével is rászolgál a nevére. A 22 grammos szeletet ugyanis 20-25 forint közötti áron adják el a nagykereskedőknek, így a boltokban 30 forint körüli áron juthatnak hozzá a fogyasztók. A gyártó szerint azonban a beltartalmon nem, csak a külcsínyen igyekeztek spórolni. A csomagolás egyszerű, mert az olcsó papírra csak két színből készül a felirat. A nagyobb kiszerelést is egyszerű dobozba töltve forgalmazzák. Egyébként a csoki minőségben semmiben sem marad el a hozzá hasonló árkategóriába tartozó hasonló termékektől - ígéri a gyártó.

A Válság szelet - mint megtudtuk -létező fogyasztói igényt hivatott kielégíteni. A gazdasági nehézségek miatt az édesszájú vevőknek spórolniuk kell, így a táblás termékekről sokan átnyergelnek a kisebb súlyú, ám jóval olcsóbb szeletes csokoládékra. A kisvállalkozás azonban sorstársaihoz hasonlóan piacra jutási nehézségekkel küszködik. Mindössze egyetlen üzletkötője teríti a terméket a nagykereskedések számára az egész országban, így Válság szelet egyelőre nem került ki győztesen a válságból.

Címkék: