Izgalmas fejlesztések zajlanak több magyar áruházláncnál is: digitális polccímkék, mobil-alkalmazások, telefonos fizetés kövezheti ki a vásárlói szokások forradalmi változásának útját. A Coop legújabb fejlesztését szerényen csak a "Jövő Áruháza" néven illeti, a Tesco önkiszolgáló kasszákkal rukkol elő, a barkácspiacon pedig a Praktiker erősít..
A Coop Magyarországon egyedülállónak tekinthető, több milliárdos kereskedelmi informatikai megoldást épít 2002 óta. A mintegy 700 önálló vállalkozást és 3000 boltot tömörítő üzletlánc a beszállítástól egészen a kasszákig egységes, integrált rendszer bevezetésén dolgozik. Az egységes informatikai rendszer mellett a ma már háromszázezret elérő törzsvásárlói rendszer országos kiterjesztése zajlik.
Három pillérre épül a csoport informatikai rendszerének fejlesztése, egységesítése: a bolti informatika széleskörű kiépítése, az ország különböző pontjain működő hálózatok elektronikus adatcseréjének biztosítása, valamint a kereskedelmi információk egységes gyűjtése a csoport szintű adattárházban.
Lottómilliárdok az árvízkárosultak javára? Kattints!
A csoport jelenleg az összforgalom több mint harmadáról rendelkezik napi szintű, termék mélységű információval az országos adattárházában. Már ez az adatmennyiség is segíti az országos akciók gyors, tételes elemzését, és hasznos információkat nyújt a fogyasztói igényeknek megfelelő üzletpolitika kialakításához. A fejlesztéseknek köszönhetően több figyelem jut a közvetlen vevőkiszolgálásra, mert az integrált rendszerrel ellátott boltokban nagyságrenddel csökken az adminisztrációra és a háttérmunkára fordított idő. A jobb szervezésnek, okosabb készletezésnek, javuló kínálatnak köszönhetően az egyes boltokban azonos fogyasztói és beszerzési árak mellett is javulnak a gazdálkodási mutatók.
Jelenleg már közel 700 az integrált kiskereskedelmi rendszerhez kapcsolódó boltok száma. A tervek szerint 2012-re a csoport 1300-1500 üzletére terjeszti ki a rendszert és egyidejűleg új elemek rendszerbe állításával (új pénztármegoldások, új szolgáltatások, stb.) folytatódik a fejlesztés.
A "Jövő Áruháza"
A vásárlás egy új dimenzióját nyújtja a tegnap bemutatott szandaszőlősi (szolnoki), Coop szupermarket. A -többek között- a Magyar Telekommal közös projekt koncepciója, hogy olyan üzleti megoldást hozzanak létre, amelyben a XXI. századi infokommunikációs eszközök es alkalmazások használatával valódi élménnyé tehető a vásárlás. Ezek a szolgáltatások nem csak segítenek a termékek közötti eligazodásban, hanem szórakoztatóak is.
A "Jövő Áruházában" a legmodernebb infokommunikációs rendszer folyamatos tájékoztatást ad az aktuális információkról, az egyes termékek összetevőiről, áráról, segít a választékból az igénynek legmegfelelőbb termék kiválasztásában. A mérlegeken mérés közben videófilmek, képek, receptek adnak ötletet, például ahhoz, hogy mit főzzünk ma vacsorára. Kézbe vehető a vásárlás, a mobil eszközökön követhető a kosárban szereplő áru aktuális értéke. A pénztárnál a fizetés akár egy mobiltelefon segítségével is megoldható, vagy a mobilunkra megérkezett kupon felhasználható.
A "Jövő Áruházának" informatikai háttéreszközei, automatizmusokkal megkönnyíti a bolti dolgozók munkáját, a vevők kiszolgálását és informálását, egyszerűsíti a vásárlást lezáró folyamatot, bővíti a lehetséges fizetési módokat, nem utolsósorban alkalmazása környezetkímélő, csökkenti az üzemeltetési költségeket. A rendszer a vásárlóknak nyújtott kényelmi szolgáltatásokon túl, lehetőséget teremt az igényekhez jobban igazodó választék, akciók, stb. kialakításában.
Az áruházban más innovatív szolgáltatások is elérhetővé váltak - ilyen például az a bluetooth oszlop, melynek segítségével a vásárló megismerheti a legfrissebb híreket, akciókat. Ezeket az információkat a vevő megkaphatja a mobiljára, csak annyi szükséges, hogy a bluetooth kapcsolat aktív legyen.
Magyar borok féláron: idén négyszer! Kattints!
A digitális polccímke a termék árán kívül számos más információt is megjelenít, többek közt a termékösszetevőket vagy a származási országot is, így segít a vásárlóknak választani. Az intelligens mérlegei segítségével a vásárlók ételkészítési ötleteket, tanácsokat kaphatnak a mérlegre helyezett termékekkel kapcsolatban.
A vevőnek lehetősége van exkluzív akciók, kedvezmények igénybevételére a Mobil Kuponok használatával. A Mobil Kuponokat a bluetooth oszlopról töltheti le a vásárló, beváltása az intelligens kasszáknál történik - ahol a pénztáros egyszerűen leolvassa a kupont a telefon kijelzőjéről. Ezen felül lehetőség van MobilFizetésre is, amellyel a vevő egyszerűen es biztonságosan, mobiltelefonja segítségével (a mobilparkoláshoz hasonlóan) fizethet a pénztárnál.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kiegészítő szolgáltatásként az áruház egész területén, az üzlet plazmatévéin a vevő tájékozódhat a boltban futó akciókról, megismerheti a fejlesztéseket, és egyéb hasznos tartalmakkal is találkozhat.
Kíváncsiak a vevők véleményére
Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta: a Szolnokon elindított projekt egy úgynevezett "pilot", azaz egyfajta tesztverzió. Az üzlet eredményeit folyamatosan értékelik, felmérik a vásárlók véleményét. A "Jövő Áruháza" koncepció idén még több Coop boltban megjelenhet, nagyvárosokban - Miskolcon, Szegeden, Kecskeméten - várható hasonló üzlet.
Azt egyelőre nem lehet tudni, mennyibe is kerül egy áruház átalakítása, de a vezérigazgató szerint nem a műszaki megújulás, hanem a hozzá szükséges emberi szaktudás a legköltségesebb tényező. Murányi László úgy véli, a vásárlók könnyen elfogadják majd ezeket az újításokat, várakozásai szerint nem csak a fiatalabbak, hanem az idősebb vásárlóközönség is nyitott lesz a változásokra.
A jövőbe fektet a Tesco is
Mint arról a Pénzcentrum korábban beszámolt, augusztustól radikálisan átalakul a Tesco Fogarasi úti hipermarkete is. Több profilt, így a például a telefonok, fényképezőgépek és fotóalkatrészek eladását az áruházon belül elkülönített üzletrészbe helyezik át, ahogyan új üzlethelyiséget alakítanak ki az optikának, amelyet a szakboltok mintájára különféle szolgáltatásokkal egészítenek ki. Az áruházlánc pénzügyi szolgáltatásai is elérhetőek lesznek, közvetlenül az eladótérben. Ami igazán érdekes, az a magyar kereskedelmi gyakorlatban eddig szinte teljesen ismeretlen önkiszolgáló kasszák hadrendbe állítása.
A Tesco a Pénzcentrumot úgy tájékoztatta: az önkiszolgáló kasszáknak köszönhetően gyorsabbá tehető majd a vásárlási folyamat, ezáltal pedig elkerülhetővé válik a hosszantartó sorban állás. A fizetés során a vásárló önállóan húzza le a vonalkódot egy szkenner segítségével és ezt követően fizet a kosarába tett áruért.
Az általunk megkérdezett biztonságtechnikai szakember szerint nem kell számítani arra, hogy Magyarországon több lenne az esetleges visszaélés, trükközés az ilyen kasszáknál. A hazai közönségnek sem jelenthet különösebb problémát az áttérés, az azonban megjósolhatatlan, mennyi idő szükséges ahhoz, hogy valóban elterjednek ezek a rendszerek Magyarországon.
Praktiker: fejlesztések a barkácspiacon
A barkácsáruházak piacán is láthatunk jövőbemutató fejlesztéseket. A Praktiker már tavaly decemberben modern IT-eszközöket integrált székesfehérvári üzletébe. Az áruházban szintén az elektronikus árcímke mutatja valamennyi termék árát a papíralapú polccímke helyett, így egyetlen gombnyomással lehet árat változtatni.
A vásárlási információkat a vevők plazma televíziókon keresztül kapják. Az áruházban internethez kapcsolódó info-terminálokkal tájékozódhatnak, és korszerű lakberendezési tervezőprogramok segítségével valósíthatják meg elképzeléseiket, ami a Praktiker szortimentjére van alapozva. A pénztárzónában korszerű bankkártya-terminálok és új generációs, érintőképernyővel rendelkező IBM-gyorskasszák működnek, ezek percekkel csökkentik a várakozási időt, s kontrollként megjelenítik a megvásárolni kívánt árucikk fotóját.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.