Hét éve nem adtak el olyan kevés DVD-lejátszót, mint 2009-ben. A készülékek egyre olcsóbbak, a Blu-ray áttörés pedig egyre kézzelfoghatóbb -írja a Daily Mail.
A Mintel elemző cég adati szerint Nagy-Britanniában legutóbb 2003-ban adtak el olyan kevés DVD-lejátszót, mint 2009-ben. Szakértők szerint kijelenthető, hogy a DVD ugyanoda jutott, ahová a magnókazetta, a videó, vagy a bakelitlemez.
Az eladások azonban nem állnak le egyik évről a másikra. A prognózis szerint 2014-ben még mindig 4 millió feletti lesz a szigetországbeli eladások száma (2007: 7,3 millió, 2009: 5,7 millió). A lejátszók árai Magyarországon is egyre csökkennek, sőt, egyre professzionálisabb termékeket kaphatunk pénzünkért. Például 16 ezer forint körüli összegért már találhatunk HDMI- kimenettel (ez a kábel egyrészt a nagysebességű digitális jelátvitel miatt ad jobb minőséget, másrészt pedig jóval egyszerűbb csatlakozást biztosít a készülékek között), Full HD 1080p felskálázás (ez a funkció optimális képet biztosít a Full HDTV-k képernyőjén), USB-kimenettel (ennek segítségével pendrive-ról is tudunk filmet nézni).
A DVD-lejátszók visszaesésének csak egyik oka a Blu-ray technológia terjedése. Egyre többen töltenek le ugyanis különféle tartalmakat az internetről, ezeket pedig jóval egyszerűbb pendrive, vagy USB-kimenetes merevlemez segítségével csatlakoztatni a televízióhoz, így feleslegessé válik a DVD-lemez. Az is gyakori, hogy a felhasználó közvetlenül a számítógépét csatlakoztatja a televízióhoz.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


