Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.
"Real Bread Campaign" néven brit fogyasztóvédelmi szervezetek kampányt indítottak a hipermarketek pékségei, pontosabban azok termékei ellen. A szervezők szerint a kenyér alap-összetevői között nem szerepelhetne más alapanyag, mint víz, liszt, élesztő és só.
Az aktivisták ugyanakkor azzal vádolják a nagy áruházak saját pékségeit, hogy termékeiket mesterséges adalékanyagokkal, tartósítószerekkel, több tucatnyi E-betűs kiegészítővel készítik, így azok nem csak egészségtelenek, hanem messze nem is olyan finomak, mint a hagyományos eljárással készített pékáruk.
A hipermarketek pékségei inkább csak egyfajta élelmiszer-szoláriumoknak tekinthetők, nem pedig igazi péküzemnek - állítják a szervezők, akik szerint gyakran előre elkészített, mirelit termékek felmelegített verziója kerül a polcokra. Köztudott, hogy az áruházak rendszeresen alkalmazzák a kenyér illatát egyfajta vevőcsalogató, vásárlásösztönző módszerként. A friss pékáruk illatát bejuttatják a bolt szellőzőrendszerébe, így azt a vevők gyakran már a bejáratnál, a péktermékek részlegétől jóval távolabb is érzik.
A fogyasztóvédők rendszeresen vizsgálják az áruházi péktermékeket, és folyamatosan közzéteszik felméréseik eredményét. Azt is szeretnék elérni, hogy 2012-ben "igazi" kenyér kerüljön a londoni olimpia résztvevőinek asztalára.

Magyarországon sem jobb a helyzet
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Werli József, a Magyar Pékszövetség főtitkára egy hónapja aggodalmának adott hangott amiatt, hogy az áruházláncok folyamatos vevőcsalogató akciói szinte teljesen lehetetlenné teszik, hogy a minőségi termékek megjelenjenek a piacon. Az üzletláncok sütőipari termékeinél az alacsony ár és a nagy térfogat dominál.
A Napi Gazdaság szerint a pékszövetség azt szeretné elérni, hogy a sütőipari vállalkozások minél több saját bolttal rendelkezzenek, közvetlenül tudjanak a fogyasztóval kapcsolatba kerülni és a vevők ízlésének megfelelő minőségi termékekkel bővítsék a választékot. Werli állami szabályozást is sürget, hogy önköltség alatt ne lehessen terméket forgalmazni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


