Torkos Cs.: "itthon lepődtem még meg, amikor megnéztem a számlát"

Pénzcentrum2010. március 19. 05:32

A vendéglátósok számára siker a Torkos Csütörtök A hivatalos statisztikák szerint 2010-ben is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: idén több mint 230 ezer vendég torkoskodott a minden korábbi rekordot megdöntő, 1300-nál is több hazai étteremben. Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be, lehet hallani azonban panaszos hangokat is.

A szervező Magyar Turizmus Zrt. tájékoztatása szerint az egy hónappal ezelőtti akció értékelését a csatlakozott éttermek körében lebonyolított online kérdőíves felmérés segítségével végezték: Válaszadással az összes étterem több mint harmada, 452 vendéglátóhely segítette a szervezők munkáját. A csatlakozott szolgáltatóktól érkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy az akció nem csupán a vendégek körében egyre népszerűbb, de az étteremtulajdonosok is fontosnak tartják az akció promóciós értékét.

100-ból 73 részt vevő étterem vidéki volt

A válaszadó éttermek valamivel több mint egynegyede Budapesten, 54,1%-a vidéki városokban, 18,5%-uk pedig egyéb településen várta a vendégeket (1. ábra). 2010-ben az éttermek negyede első ízben csatlakozott az akcióhoz. A felmérésben részt vevő, korábban csatlakozott éttermek közül 2006-ban 22,6% volt már részese az akciónak, 2007-ben 38,9%, 2008-ban 69,3%, 2009-ben pedig 93,0% kapcsolódott a Torkos Csütörtök akcióhoz. 

 



Átlagosan 178 torkoskodót fogadtak az éttermek, tízből kilencen előzetesen bejelentkeztek

A korábbi évek sikereit és a széleskörű promóció eredményeit jelzi, hogy a vendégek többsége - 2010-ben 85,1%-a - az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. Egy válaszadó étterem átlagosan 178 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön, becslésünk szerint 2010. február 18-án összesen körülbelül 230 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek csaknem kilenctizede előzetesen asztalt is foglalt.

Jóval kedvezőbb forgalom és bevételek

Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 81 jóval kedvezőbb, további 15 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy - átlagos - februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében - a nyújtott kedvezmények ellenére is - pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8%-a számára kedvezőbben alakultak 2010. február 18-án, mint általában egy februári hétköznapon (2. ábra). Teltház miatt az éttermek 67,3%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

 


Az akció az étterembe nem járókat is megmozgatta

Az éttermek által tolmácsolt fogyasztói visszajelzések döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják a Torkos Csütörtököt, és - bár ez egy naphoz kötődik - szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. Néhányan ugyancsak jó ötletnek tartották, hogy számos étterem meghosszabbította az akciót péntekre, illetve az egész hétvégére. A pozitívumok között említették, hogy mind az ételek minőségével, mind a vendéglátással, vagyis a kiszolgálással maximálisan meg voltak elégedve. A vendégek zöme elégedetten távozott az éttermekből, és többen jelezték, hogy vissza fognak térni a meglátogatott helyre más alkalmakkor is, sőt már helyben is történtek későbbi időpontokra foglalások. Sokan adtak hangot annak az igénynek, amely szerint gyakrabban, egy évben többször is kellene ilyen jellegű eseményt, akciót rendezni.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A felmérésből az is kiderült, hogy több helyen némi fennakadást okozott a vártnál nagyobb forgalom, egyes teltházas éttermekben sokat kellett várni az ételekre, a csúszások miatt voltak türelmetlen, elégedetlen vendégek, a várakozási idő hosszabb volt, mint általában. Néhányan kifogásolták, hogy vannak éttermek, amelyek nem tartják be az akció szabályait, nem, vagy csak részben adják meg a kedvezményeket, más étlappal dolgoznak. Két esetben említették, hogy a vendégek nem tudtak róla, hogy asztalt kell foglalni.

A Magyar Turizmus Zrt. közlése szerint természetesnek tartja, hogy egy ilyen nagyszabású országos akció kivitelezése során felmerülnek problémák a széleskörű tájékoztatás ellenére is. Természetes, hogy a több mint 1300 étterem nem egyforma színvonalon teljesített ezen a napon sem, ráadásul a Torkos Csütörtök vendégforgalma más napoktól jelentősen eltérő, szokatlan terhet ró a vendéglátóhelyekre. A Magyar Turizmus Zrt. minden hozzá beérkezett panaszt kivizsgált, egyfajta közvetítő szerepet vállalva a panaszosok és az éttermek között. Az MT Zrt. a jövőben is valamennyi rendelkezésre álló eszközével arra ösztönzi a résztvevőket, hogy a Torkos Csütörtök akció szabályait maradéktalanul betartsák és a szabályokat kirívóan megszegő vendéglátóhelyeket a következő akcióból is ki fogja zárni.

A legtöbb étterem bővülő vendégkörre számít

A tekintetben széles skálán mozognak a vélemények, hogy milyen arányban lesznek a jövőben visszatérő, netalán törzsvendégei egy-egy étteremnek a "torkoskodók". Miközben az akció az étterembe nem járó célcsoportokat is megmozgatja, illetve - más alkalmakkor nem fogyasztott - ételkülönlegességek kipróbálására ösztönzi, számos étterem jelezte, hogy sok visszatérő vendégre számít a Torkos Csütörtököt követően is. A Torkos Csütörtök akcióban részt vevő éttermek több mint harmada számít a forgalom növekedésére az akció következtében, és több mint kétharmaduk, a válaszadók 68,6%-a gondolja úgy, hogy az akcióban részt vevő vendégek hosszabb távon, a későbbiekben is betérnek majd hozzájuk, tehát bővül a vendégkörük az akció által.


Nem a pénz hiányzik, hanem a vendég tisztelete

A korábbi évekhez hasonlóan idén is érkeztek panaszos hangok. Volt, aki a kiszolgálásra panaszkodott, míg másoknak furcsán számolták az 50%-os kedvezményt.

Címkék:
tudatosvasarlo,