Pénzcentrum • 2010. március 2. 09:32
Nem vált be az a jóslat, hogy a recesszió kevésbé érinti majd a barkácsáruházak forgalmát, mivel a családoknak kevesebb pénze jut majd a házon kívül töltött szórakozásra, ezért a lakást fejlesztik és teszik otthonosabbá -írja a Napi Gazdaság.
A gazdasági válság ugyanúgy érintette e szegmenst, mint a tartós fogyasztási cikkek piacát. A szerszámgépek eladásai 34,7 százalékkal estek vissza, az építőanyag-forgalom pedig megfeleződött. Egyedül a festékforgalom tartotta magát, e piacon 5 százalék alatti volt a visszaesés, ami azt mutatja, hogy a háztartások a tisztasági festésről nem szívesen mondanak le.
A most tavaszi szezonnyitóban erős hangsúlyt kapnak a barkácsüzletek prospektusaiban a festékek. Emellett a kerti szerszámoknál és termékeknél várható felfutás. A barkácsláncoknak szembe kell nézniük azzal is, hogy a hipermarketek a szezonban erősen belehasítanak a forgalomba, vagyis nemcsak egymással, hanem az élelmiszer-piac vezető szereplőivel is szembekerülnek.