A háztartási tisztítószerek piaca értékben 2 százalékkal csökkent tavaly, az előző évvel összehasonlítva. Együttes kiskereskedelmi eladásuk mintegy 20 milliárd forint. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
A piac azonban kategóriánként eltérően változik. Így a legnagyobb forgalmúáltalános tisztítószer és súrolószer, ablaktisztító, valamint a legkisebb padlótisztító forgalma csökkent. Viszont nőtt a toalett tisztító és eldobható konyhai törlőkendő mutatója.

Legnagyobb az általános tisztítószer és súrolószer piacmérete, amely 12 milliárd forint körül mozog. Ugyanakkor a toalett tisztító piacmérete meghaladja az 5 milliárd, az ablaktisztítóé pedig az 1 milliárd forintot. A törlőkendő és a padlótisztító egyaránt fél milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le

A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak mindegyik kategóriában emelkedtek. Több mint 20 százalékkal drágult például az általános többcélú tisztító szer és a szórófejes ablaktisztító mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára.

A kereskedelmi márkák részaránya az értékbeni eladásból változatos képet mutat. Legutóbb november-decemberben egyaránt 18 százalék az általános tisztítószernél és a toalett tisztítónál. Ablaktisztítónál és padlótisztítónál 15, illetve 11 százalék. Kiemelkedő, 52 százalék tisztító kendőnél.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


