Egészségkárosító következményekkel járhat, ha a sodródohány adótartalma és ára nem követi a dobozos cigaretta árának emelkedését. A sodort cigi viszonylagosan annyira olcsó, hogy már a feketepiaci cigaretta sem tud vele versenyre kelni.
Egyre többen szívnak Magyarországon saját kézzel sodort cigarettát a cigarettagyártók gyári termékei helyett. Erre abból lehet következtetni, hogy, míg 2009 októberében a sodródohány piaci részesedése csupán 20,8% volt, addig a tavalyi év utolsó hónapjában ez az arány már 23,4%. A sodródohány eladásoknak nagyjából az ötödét tömték a dohányosok pipába, míg négyötöde finomra vágott cigarettadohány volt - írja a Napi Gazdaság.
A piac átrendeződésének oka egyszerű, a sodródohányra rakódó jövedéki adó a gyári cigarettát sújtó állami tehernek mindössze 42%-a, ez pedig a az olcsóbb alternatíva irányába tereli a fogyasztókat.
A lap azt is hozzáteszi, hogy a sodródohány piaci részesedésének gyors növekedése annak is köszönhető, hogy a 20 szálás, dobozos csempészett cigaretta végfelhasználói ára már elérte a 350 forintot a feketepiacon, ami szálanként 17,5 Forintot jelent. Ezzel szemben egy 40-50 szál sodrására elegendő sodródohány csomag ára csupán 480-490 forint, ami alig több mint 10 forintos szálankénti árat jelent.
A tendenciának sem az orvosok, sem civil érdekvédők nem örülnek. A kézzel sodort cigik szívása sokkal károsabb, mint a gyári cigaretták fogyasztása. Egy sodort cigaretta elszívásával átlagosan 25%-kal több füstöt nyel a dohányos a gyári füstszűrővel ellátott cigaretta egy szálának fogyasztásához képest - állítják szakértők.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


