Az internetes kereskedelem is megszenvedte a válságot, az év első 10 hónapjában 1%-os visszaesés volt tapasztalható az Egyesült Államokban a vásárlások összértékében. Bár az ünnepi időszakban ismét visszatér a pozitív dinamika, azonban az elmúlt években tapasztalt 20% feletti növekedéstől messze elmarad: a comScore prognózisai szerint mindössze 3%-kal vásárolnak többet 2009 utolsó két hónapjában a fogyasztók, mint az előző év azonos időszakában.
3%-kal növekedhetnek az idei évben az online kiskereskedelmi értékesítések a comScore legfrissebb előrejelzései szerint, amely javulást jelent a tavalyi évhez képest (amikor is 3%-kal estek év/év alapon), viszont az elmúlt években megszokott 20% feletti növekedési ütemtől még mindig messze elmarad.
Eddig az ünnepi vásárlási szezonban (november elejétől) 8.21 milliárd dollárra rúgott az online kiskereskedelmi vásárlások összértéke, amely 2%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A comScore elnöke, Gian Fulgoni szerint az idei vásárlási szezon kezdete kedvező volt és a pozitív dinamika javulást jelent, ugyanis 2009 első 10 hónapjában csökkenés volt tapasztalható az online vásárlás terén. Bár nem kérdéses, hogy idén a költekezést visszafogja, hogy a munkanélküliségi ráta elérte a 10%-ot és a fogyasztók kevesebb elkölthető jövedelemmel rendelkeznek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Január és október vége között az online kiskereskedelmi értékesítések 100.7 milliárd dollárra rúgtak az Egyesült Államokban, amely 1%-os visszaesés év/év alapon, novemberben és decemberben pedig összesen 28.8 milliárd dollárt költhetnek a vásárlók a comScore prognózisai szerint, amely 3%-os növekedést jelenthet. Azt azonban hozzá kell tenni, hogy a tavalyi év utolsó két hónapjában drasztikusan csökkentek az eladások a gazdasági válság következtében.
A comScore legutóbbi heti felméréséből, amit a vásárlási szokásokról végzett (500 fogyasztó megkérdezésével) kiderül, hogy a megkérdezettek 34%-a még egyáltalán nem kezdte meg a karácsonyi bevásárlást. A felmérés szerint a vásárlók nagyobb figyelemmel kísérik idén az akciókat (45%-uk közölte azt, hogy jobban odafigyel az akciókra és a promóciókra, mint a tavalyi évben). A felmérésben résztvevők 73%-a szerint online vásárlásnál fontos szempont az ingyenes kiszállítás is.
![]() |
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


