Fals adatok a vásárlói kosár összehasonlító oldalon

Pénzcentrum2009. november 20. 08:32

Netes berkekben alacsonynak számító 10-15 ezres látogatottsággal rendelkezik az Auchan hipermarket-lánc marketingstratégiájához köthető hiperarak.hu internetes oldal, a francia lánc mégsem elégedetlen - írja a Napi.

Gillemot Katalin, a cég kommunikációs vezetője szerint sokan használják csupán egy-egy termék árának lekérdezésére az oldalt, de jellemző az is, hogy kosarakat állítanak össze a program segítségével. A cég elismeri, hogy a havi egyszeri árfrissítés kevés a látogatószám növeléséhez, az oldal fejlesztése még sincs a tervek között. Az Auchan szeretné elérni, hogy a jövőben sűrűbben frissüljenek az árak, ám mindez pénz kérdése, viszont elemzők szerint a nyilvánosság elé tárt árfigyelési adatok piaca eddig egyelőre feneketlen kútnak bizonyult, csak vitte a pénzt.

A konkurencia a vártnak megfelelően folyamatosan figyeli a hiperarak.hu-t és komoly kritikát fogalmaz meg a kezdeményezéssel kapcsolatban, bár a konkurensek más szempontok alapján elemzik az árakat, mint a vásárlók. A konkurensek szerint a havi árfrissülés túl sok torzításra ad lehetőséget, hiszen az árak bizonyos esetekben naponta, de legalább hetente változnak.

Más áruházláncok - szemben az Auchannal - nem mindenhol dolgoznak azonos árakkal, a saját láncon belül is több forintos eltérések lehetnek, vagyis az összehasonlítás nem feltétlenül fedi a valóságot, ha az Auchan éppen a legolcsóbb árképzésű áruházát versenyezteti a konkurens legdrágábbjával.

Ettől függetlenül a szakemberek elismerik, hogy az Auchan marketingje erős és sok esetben képes vele verni a vetélytársakat, vagyis piacot szerezni az erősen csökkenő fogyasztási környezetben.

Címkék: