Nagy-Britanniában lehet a legolcsóbban vásárolni, legalábbis az alapvető fogyasztási cikkek tekintetében -derül ki egy felmérésből, amely a nyugat-európai országok áruházláncait vizsgálta.
A britek szeretik hangoztatni, milyen drága is náluk az élet. Nos, úgy tűnik, ez a mítosz megdőlni látszik. A Which? Piackutató cég a nyugat-európai országok árait hasonlította össze, egy 15 tételt tartalmazó fogyasztói kosár alapján.
Az összehasonlításban ismert nemzetközi márkák minden országban kapható termékei szerepeltek, például Nescafé instant kávé, Kellog's gabonapehely, vagy Colgate fogkrém. Az üzletláncok átlagáraiból vont átlag alapján a fogyasztói kosár Olaszországban a legdrágább: éves szinten 235 ezer forintnyi eurót tesz ki, így 42 százalékkal kerül többe, mint a brit üzletekben (a szigetországban 165 ezer forintért állítható össze ugyanaz az éves lista). Az olaszoknál még Franciaország és Németország is olcsóbb.
A piac sajátossága, hogy Nagy-Britanniában az élelmiszerkereskedelem ¾-ét négy nagy üzletlánc -az Asda, a Sainsbury's, a Morrisons és a Tesco- fedi le. Fogyasztóvédelmi szervezetek pedig gyakran vádolják ezeket az üzletláncokat azzal, hogy alacsony áraik elérése érdekében ellehetetlenítik beszállítóikat. Így az olcsóság hátterében sokszor az alapvető fogyasztási cikkek mesterségesen generált alacsony árai húzódnak, hiszen köztudott, hogy ezekkel a termékekkel hatékonyan be lehet csalogatni a vevőket a boltokba.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


