11 °C Budapest

A Nestlé megmozgatná az elhízott gyerekeket

Pénzcentrum
2009. október 15. 12:02

A Nestlé amerikai kirendeltsége is csatlakozott ahhoz az immár több mint 40 tagot számláló szervezethez, amelynek fő célkitűzései között szerepel a gyermekkori elhízás terjedésének visszaszorítása. Az élelmiszer- és italgyártókat tömörítő alapítvány elkötelezte magát arra, hogy egy felvilágosító és mozgásra ösztönző kampány segítségével az egészséges táplálkozás útjára terelik a túlsúlyos gyermekeket.

Az alapítvány több éven átívelő programot hoz létre, melynek hatásai a tervek szerint 2015-re válnak kézzel foghatóvá. Az irányelvek között szerepel az egészséges táplálkozás fő szabályainak megismertetése az érintettekkel, de nem csak a gyermekeket, hanem a felnőtteket is mozgásra ösztönöznék. Az iskolai bemutatókon túl munkahelyeket is megcéloznának a programmal.

A megfelelő kalóriafogyasztás megismertetésén és a rendszeres testmozgás fontosságának megismertetésén keresztül rá kívánnak világítani arra, hogy koplalás nélkül is lehet úgy egészségesen táplálkozni, hogy közben nem jönnek fel a felesleges kilók. Az energiaegyensúly megismerése azért fontos, hogy az érintettek ne vigyenek be felesleges többletkalóriákat a szervezetükbe, mert az elhízáshoz vezet.

"Az elhízás napjaink egyik legjelentősebb közegészségügyi problémája, ami már a 6-11 éves korosztályban is megfigyelhető" - mondta a Nestlé elnöke és az alapítvány bizottsági tagja. "Cégünk hisz abban, hogy az egészséges és tudatos táplálkozás rendszeres testmozgással párosítva nagyban hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Ízletes és magas minőségű élelmiszereink mellett táplálkozási tanácsokkal járulunk hozzá az egészséges életmód kialakulásához."

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 7. 21:10