Pénzcentrum • 2009. szeptember 28. 15:02
Majdnem évi egymillió forintnak megfelelő angol fontba kerülhet a brit vállalatoknak, hogy időben meghozza postás a leveleket. A posta történetének 300 éve után most kell először fizetni a levelet fogadó félnek Nagy-Britanniában - írja a Daily Mail.
Az 1660-ban alapított brit postahivatal, a Royal Mail (RM) szakított azzal a postai hagyománnyal, hogy a levelek postázásának költségeit teljes egészében a feladó fizesse. A költségcsökkentés érdekében történő szervezeti átalakítások és az elbocsátások mellett egy új díjat is bevezettet a brit királyi posta.
Amennyiben a brit cégek továbbra is a reggeli órákban kívánnak hozzájutni a leveleikhez mától fogva két dolgot tehetnek. Az egyik lehetőségük, hogy egy alkalmazottat saját költségen elküldenek a postáért az illetékes postahivatalba. Ezen kívül választhatják, hogy kifizetik a fix időpontban történő postázásért elkért havi 262,5 fontos extra díjat, évente összesen 3150 fontot (kb. 930 ezer forint). Ezért az összegért cserébe a RM vállalja, hogy hétfőtől szombatig egy reggel 6 órától tetszőlegesen választható időpontot követő 15 perces sávban kiszállítja a leveleket azon vállalkozásoknak, akik levelezési címe a postahivatal 10 mérföldes körzetében található.
A RM azzal indokolja a díj bevezetését, hogy a költségcsökkentések miatt kevesebb postás teljesít szolgálatot, és a legtöbben a korábbi 7.30-as kezdés helyett csupán fél 11-kor kezdik meg a levélkézbesítési körútjukat, így a levelek 60%-át legkorábban a délutáni órákban tudják kiszállítani. A posta szóvivője hangsúlyozta, hogy a díj megfizetése nem kötelező, és nem kívánják kiterjeszteni a lakosságra.