Durva: már elkezdődött a karácsonyi vásárlás! Mi a sláger?

Orosz Márton2009. szeptember 23. 06:20

Még alig néhány hete ért véget a nyár, de az üzletláncok már most a karácsonyra készülnek: az egy éve tartó gazdasági válság és a megváltozott vásárlói szokások kényszerítik őket erre.

Nem is kérdés, hogy az egy éve tartó recesszió átalakította vásárlási szokásainkat, igaz ez a karácsonyi fogyasztási csúcsidőszakra is. A legfrissebb nyugat-európai felmérések szerint a fogyasztók már most, 3 hónappal az ünnepek előtt elkezdték a karácsonyi bevásárlást.

Nagy-Britanniában a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy már elkezdte az ajándékok vásárlását, közülük 75 százalék ezt azzal indokolta, hogy így próbálja egyenletesebben elosztani a karácsonyi kiadások magas költségeit. A vásárlók harmada azt tervezi, hogy kevesebbet költ majd idén, mint a 2008-as ünnepi időszakban, a megkérdezettek 80 százaléka pedig kevesebb mint 250 fontból -75 ezer forint- szeretné megúszni az idei kiadásokat, ajándékkal, élelmiszerrel, karácsonyfával együtt.

Az egyik legnagyobb áruházlánc, az Asda szóvivője szerint egyértelmű igény mutatkozik arra, hogy már most elkezdjenek karácsonyi termékeket -például díszeket, csomagolópapírokat- árulni, még ha sokan csodálkoznak is ezen.

 


Hasonló a helyzet az Egyesült Államokban is. New York elegáns boltjaiban is megjelent már a karácsonyi kínálat, pedig az emberek még pólóban és rövidnadrágban járnak az utcán. A hírek szerint az amerikai piac egyik legjelentősebb szereplője, a Kmart kezdte a sort, amikor múlt héten több New York-i üzletében is kiemelt helyen kezdte árusítani a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket, kiegészítőket.

Mi lesz az idei év slágere?

Hazánkban egyelőre még nem találkoztunk hasonló lépésekkel, ám könnyen lehet, hogy idén hozzánk is hamarabb érkezik a szezon.

Láttál már karácsonyi kirakatot? Mindenképp írd meg nekünk! Címünk: penzcentrum@penzcentrum.hu

Tavaly - amint az a Szonda Ipsos karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgáló kutatásából kiderült- a felnőtt magyar lakosság ajándékozási toplistáját még mindig a ruházati cikkek, gyermekjátékok, kozmetikumok és könyvek vezették. Ugyanakkor - csak úgy, mint minden évben- várhatóan az elektronikai cikkek piacán idén is komoly fellendülést érzékelhetünk majd az ünnepek közeledtével: szakemberek szerint ebben az időszakban egyértelműen a szórakoztató elektronikai termékek a legnépszerűbbek.

Tavaly a hazai piacon -nagyjából az európai trendekhez igazodva- a notebookok, a netbook-ok (kisméretű laptopok), a GPS-készülékek (autós navigációk) és a digitális képkeretek jelentették a slágertermékeket, de népszerűek voltak az LCD TV-k és egyes játékkonzolok is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

 

Idén várhatóan az érintőképernyő mobiltelefonok, például a legújabb iPhone, az iPhone 3GS nevű modell lehet a legnagyobb sláger (igaz, az Apple telefonja hivtalosan csak a T-Mobile kínálatában kapható Magyarországon). A televíziók piacán továbbra is pöröghetnek az LCD TV-k, természetesen a Full HD-s modellek. Hozzájuk kapcsolódva előretörés lehet a Blu-ray lejátszók értékesítésében is, különösen akkor, ha a boltok polcain nagyobb arányban jelennek meg az olcsóbb, 40 ezer forint körüli modellek.

 

 

A játékkonzoloknál a mozgással irányítható Nintendo Wii (és különböző kiegészítései) mellett tarolhatnak a zenekaros videojátékok, melyek élethű hangszerekkel teszik élvezetessé a játékot, még az idősebb korosztály számára is. Egy igazán trendi család közös zenéléssel teszi majd emlékezetessé a 2009-es ünnepet, igaz, a játékgyártók reményei szerint nem a Mennyből az angyal, hanem sokkal inkább a Highway to hell lesz a program.

Várhatóan az egyik legnagyobb sláger a Beatles: Rock Band nevű videojáték lesz, melyet hibátlan ütemérzékkel, szeptember elején dobott piacra a terjesztő Electronics Arts. Ismét Beatles-őrület: kígyóznak a sorok!

A számítógép-piacon továbbra is rendkívül keresettek a netbookok: a kisméretű laptopok teljesítménye átlagos internetezésre elegendő, hátrányuk azonban, hogy nem lehet rajtuk modern játékokat futtatni vagy DVD-t írni.

Címkék:
nintendo,