Pénzcentrum • 2009. augusztus 31. 16:58
Az IKEA munkatársai álmukban sem gondolták volna, hogy világraszóló botrányt robbantanak ki azzal, hogy megváltoztatják az évente megjelenő IKEA-katalógus betűtípusát.
Az IKEA 50 éve nem változtatott világhírű katalógusának betűtípusán. Augusztusban megjelent, 2010-es reklámkiadványában mégis megtette ezt: Futura betűkről Verdana-ra váltott. Meg is lett az eredménye...
A lépést ugyanis óriási tiltakozások kísérik, szerte a világhálón. Egy román grafikus, Marius Ursache például tiltakozó aláírásokat gyűjt az interneten: "IKEA, szabadulj meg a Verdana-tól!" jelszóval. Eddig már 2700-an írták alá a petíciót.
Az IKEA azzal védekezik, hogy a Verdana sokkal alkalmasabb az online felületekhez, mint a Futura. Márpedig egyre többen lapoznak bele az online katalógusba.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egy, a Pénzcentrum által megkérdezett tördelő-designer szerint ha miden nyomtatott kiadványban web-biztos betűtípust használnának, az unalmassá és egysíkúvá tenné a nyomtatott kiadványokat. A web és a nyomtatott média egyébként sem vehető egy kalap alá, két teljesen külön kinézetet és szabályokat kívánó médium.
Mint arról beszámoltunk, tavaly több mint 200 millió példányt nyomtattak a vaskos reklámfüzetből, 52 különböző kiadásban, 27 nyelven jelent meg. Itt a legújabb IKEA-katalógus! Kattints!
A magyar kiadványt is évente postázzák az áruházak környezetében: Budapesten és vonzáskörzetében 1.100.000 példányban terjesztik.