Egészséges életmód? Tovább csökkent az otthoni sörfogyasztás

Pénzcentrum2009. július 28. 10:02

Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása. A dobozos sörök tovább folytatják térnyerésüket az üveges termékek kárára - állapítható meg a háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan adatai alapján. Az átlagos sörvásárló a középkorú férfi, aki nagyjából alig 1-2 perc alatt eldönti, milyen sör kerüljön a kosarába.

A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint a 2008-as esztendőt megelőző néhány évben a hazai háztartások által megvásárolt összes sörmennyiség folyamatosan növekedett, azonban a tavalyi évben már visszaesés volt megfigyelhető. Egy átlagosan vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter sört vett, ezzel szemben a tavalyi évben mindössze 81 litert fogyasztott.

Feltehetően az átlagosnál hűvösebb nyári időjárás is közrejátszott abban, hogy 2008-ban a hideg italokhoz (gyümölcslé, szénsavas üdítőital, ásványvíz) hasonlóan visszaesett az otthoni sörfogyasztás is. Míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak közel a fele (48%) vásárolt sört, addig idén ez az arány csak 44 százalék.

Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek eladása tovább nőtt. A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, ellenben az eladott üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.

Címkék: