Pénzcentrum • 2009. június 29. 12:03
Az Európai Unióban szigorú szabályok vonatkoznak a légitársaságok árképzési módszereire, illetve a honlapon kötelezően szerepeltetendő díjakra. Tilos például az utasbiztosítást automatikusan beépíteni az árba, ennek ellenére több olyan fapados is akad, ahol az utasnak meglehetősen nehéz dolga van, ha le szeretne mondani erről a szolgáltatásról.
Mint ismeretes, tavaly novemberben az EU bevezetett egy olyan szabályt, miszerint a légitársaságok honlapján feltűntetett áraknak minden adót és illetéket tartalmaznia kell, és ezen felül csak olyan szolgáltatásokért számíthatnak fel díjakat, amit az utas külön igényel - ide értve az utasbiztosítást is.
Ennek ellenére az Easyjet honlapján, a jegyvásárlás során automatikusan hozzáadódik az utasbiztosítás is, amit ha mégsem igényelne az utas, arról külön kell nyilatkoznia, egy check-boxban, amit meg is kell erősítenie - írja a brit fogyasztóvédelemmel foglalkozó magazin, a Which?.
De nem csak az Easyjet, hanem számos egyéb diszkont légitársaság is magasról tesz az EU-direktívára, úgy mint a Jet2, vagy a Monarch, míg az Air Berlinnél a járattörlés esetére kötött biztosítás jár automatikusan a jegyhez, hacsak meg nem találja a vevő a kis pipát az oldalon, amit ki kell törölni ahhoz, hogy lemondjon erről a szolgáltatásról.
Az Easyjet szóvivője a Which? kérdésére elmondta, hogy a légitársaság néhány hónapon belül EU-konformmá kívánja tenni honlapját, vagyis megszűnteti az automatikus biztosítás-nyújtást. A Ryanair áprilisban tett eleget az EU követelésének.