Kevesebb az apróbetű a repülőjegyeknél

Pénzcentrum2009. május 15. 09:02

Jelentősen javult a helyzet a repülőjegyeket árusító európai uniós internetoldalakon, de sok légitársaság honlapja még nem felel meg teljes mértékben a fogyasztóvédelmi szabályoknak.

A légi szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében kötelező az árak teljes mértékű átláthatóságának biztosítása. A fogyasztóvédelmi szervek korábban főleg azt kifogásolták, hogy az internetes jegyárusítás során előre nem közölt tételek kerülnek a végső árba, vagy hogy az akciós árként hirdetett díjtételek nem elérhetők, illetve azt, hogy az olcsó árak feltételeit nem tüntetik fel egyértelműen.

Jelenleg 16 légitársaság felel meg maximálisan a szabályoknak, míg a próbavásárlások során a 67 jelentősebb cégből 52 kapott jó bizonyítványt - ezek a társaságok vállalták, hogy a bizottság által feltárt problémákat mihamarabb orvosolják. Ebben a csoportban található például a Malév és a WizzAir is.

A Malév esetében a repülőjegyekhez váltható utasbiztosítás feltételrendszere nem volt megfelelően feltüntetve. A múlt héten kijavították a honlapon a kifogásolt részeket.

A WizzAirnél egyes tájékoztatások betűméretét kifogásolta a hatóság. A WizzAir a speciális feltételeket hamarosan külön hivatkozáson megfelelő méretben elérhetővé teszi, s ezzel eleget tesznek a kötelezettségeiknek.

Címkék: