A nagy kindertojás-teszt: biztos, hogy az eredeti a legjobb?

Pénzcentrum2009. április 8. 05:40

Szubjektív górcső alá vettük a köznyelvben csak kindertojásnak becézett, műanyag játékokat tartalmazó csokoládétojásokat. Hosszú és kimerítő tesztelés és számolgatás után a Pénzcentrum most megadja a választ az ősi kérdésre: mi volt előbb, a tyúk vagy a kindertojás.  

Tesztünkben 5 fajta csokoládé (vagy kakaómassza) bevonatú terméket teszteltünk, amelyek belsejében 1-1 játékfigura rejtőzött. Hatodikként csatlakozott hozzájuk a Nin Chilky fantázianevű, csokit és cukorkát is tartalmazó műanyag tojás.

A külalakot és a játékot szemrevételezéssel osztályoztuk, míg a csokoládé (helyenként kakaós tejmassza) ízét vakteszt-szerűen osztályoztuk. A Pénzcentrum szerkesztősége -4 fő- fejenként 1-től 10-ig pontozott, így kategóriánként 40 volt a legtöbb adható pont -a végső átlagot pedig a maximális 160 pontból számoltuk. A termékeket Budapest belvárosában vásároltuk, 4 különböző üzletben, a Nyugati-tér és az Oktogon között -a feltüntetett árak az április hetedikei fogyasztói árakat jelentik.

Íme a toplista:


6. Cece, 16%

 


"Hogyan üldözzük el azonnal a locsoló gyerekeket?" - teheti fel magának a kérdést az, aki megvásárolja ezt, az igazán szürreális, tojás alakú édességet. Valószínűleg a török gyártó sem gondolta komolyan, hogy a 7,4 százalékos kakaótartalmú "csoki" tojás bárkinek is ízlik majd: egész egyszerűen leírhatatlanul rossz, ijesztően vastag, olyan, mintha gyárilag avas lenne. A benne található játék -egy fát kellett volna a darabokból összerakni- egy percig sem marad egyben (már ha sikerül egyáltalán összeilleszteni a nem passzoló darabkákat). Aki el akarja kerülni a húsvéti botrányt, annak eszébe ne jusson ilyet venni! Különben is: Cece nevű élelmiszer? Na ne.


5. Toto, 33%

 


A Toto fantázianevű -szintén török gyártmányú- termék egy fokkal talán élvezhetőbb, bár 120 forintért többet várnánk. A csoki még mindig a pocsékhoz közelít, vékony, bár sűrű, és mindenhová tapad: nem jelent túl nagy örömöt az ember szájának. A játék egy 3 darabból, 5 másodperc alatt összerakható maci, amelynek a kis műanyag dobozkája elég nehezen bontható ki. Gyakorlatilag semmit sem lehet vele kezdeni, ha megpróbáljuk mozgatni a fejét, egyből darabjaira hullik. Csak abban az esetben vegyünk ilyet, ha véletlenül nincs más a boltban.

 

4. Disney, 42%

 


Nem igazán értjük, hogy adhatta a legnagyobb rajzfilmgyártó a nevét ehhez a termékhez, ami finoman szólva is középszerű. A több fajta csomagolás -természetesen mindegyik egy-egy ismert figurát ábrázol- közül mi a bambisat választottuk. Ennek ellenére kissé meglepő, hogy a tojás az Oroszlánkirály egyik figuráját rejtette, ezért ha ilyet vásárolunk, készüljünk fel a csalódott gyermekek tekintetére. Ugyanakkor a játékot nem lehetett összerakni (már gyárilag egy darabban volt), ezért megoszlott róla szerkesztőségünk véleménye. Volt, aki szerint így túl egyszerű az egész (nem kihívás), míg másokban felébresztette az Oroszlánkirály iránt érzett nosztalgiát. A csokitojás félig fehér, félig fekete, de egy olasz csokoládétól kissé kevésbé "ipari" ízélményt várnánk el.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

 

 

3. Nin Chilky 42,3%


Épphogy csak megelőzte a Disney terméket a -többek számára titkos favorit- Nin Chilky, ami a gyakorlatban nem csokitojás, vagyis nem abban az értelemben, mint a többiek. A valószínűsíthetően a tojásból épp kibújó csibét szimbolizáló műanyag ugyanis rejt egy apró "csokoládét", néhány szem drazsét, és egy játékot. A csokinak látszó képződményre egyszerűen kár szót vesztegetni (borzasztó), a drazsék viszont meglehetősen finomak, bár azért messze nem hozzák a nagy gyártók termékeinek színvonalát. A játék ugyanakkor majdnem mindent visz: egy apró, toll vagy ceruza hegyére helyezhető kosárlabdapalánk, hálóval, és hozzá kötött labdával. A cél az lenne, hogy beleügyeskedjük a labdát a hálóba, ez azonban - természetesen a termék gyenge kivitelezése, és nem saját ügyetlenségünk miatt- gyakorlatilag egyszer sem sikerült. 

2. Kinder Meglepetés 54,5%


Talán kissé meglepő, de az élő klasszikus lecsúszott az első helyről. Kissé olyan érzés lehet ez, mint amikor Udo Jürgens egyszer hetedik lett egy Udo Jürgens hasonmásversenyen. De hat termék után bátran állíthatjuk -ha csak hajszálnyival is- de van jobb a Kindernél. A külalaknál semmi extra, gyerekkorunk óta nagyjából hasonló design, eltéveszthetetlen grafikai megoldások. A vakteszten a csokit finomnak, ám kissé gumiszerűnek, és túl vékonynak ítéltük. Ugyanakkor a játék az, ami igazán megosztotta szerkesztőségünket. Gyakorlatilag egy TV-fejű embert ábrázol, akinek egy mozdulattal változtathatjuk arcjátékát. Hogy ezzel mit üzen a gyerekeknek (egyébként a gyártó Ferrero profizmusára utal, hogy honlap is tartozik a játékhoz), azt nem igazán értjük, tippünk szerint azt, hogy "Így nézel majd ki kisfiam, ha minden kedden megnézed az Önök kérték-et). Ugyanakkor lehet, hogy ennek hatására lesz a gyerekből egy újabb David Lynch vagy Michel Gondry. 



1. Bob the Builder 55,8%


Szigorú zsűrinktől 55,8 százalékot kapott a Bob the Builder fantázianevű termék, amely meglepő módon Bobról, az építőmunkásról kapta nevét. Bob egyébként a csomagoláson is mosolyog: legalább nem árul zsákbamacskát. A csoki selymes, finom, a Kinderhez hasonló (igaz, gumiszerű állagában is). A játék egy betonkeverő, amivel valóban nem lehet sokat kezdeni, viszont legszebb playmobil-os gyermekéveinket juttatja eszünkbe. Talán ebből is következik, hogy itt legalább egyértelmű a célcsoport: csak és kizárólag fiúknak ajánljuk! Ami azonban egyértelműen ellene szól, az kimondottan magas ára: mi 299 forintért vásároltuk, amiből két másik tojás is kijött volna. Ha valaki 200 forint alatt lát ilyet, gondolkozzon el a megvételén, ha 150 alatt, egy pillanatig se hezitáljon! És hozzon nekünk is egyet!

 

Címkék: