Pénzcentrum • 2009. február 27. 11:30
Az egyik legnagyobb szupermarket- lánc árpolitikája fokozatosan agresszívebb képet mutat: a Tesco a válság miatt árérzékenyebb vevőket egyre nagyobb kedvezményekkel próbálja magához édesgetni.
Nagy-Britanniában a tervek szerint 3000 termék árát csökkentik, elsősorban a mirelit árukészleten belül, a friss hústól egészen a bébiételekig- ezzel is felkészítve a vásárlókat a közelgő húsvéti szezonra. Az árcsökkentés több 10 millió fontjába is kerülhet az áruházláncnak.
Richard Brasher, a Tesco kereskedelmi igazgatója szerint a mirelit termékek rendkívül népszerűek. A gazdasági nehézségek miatt növekszik ugyanis azok száma, akik hónapról-hónapra élnek, a mélyhűtött élelmiszereket viszont hosszú ideig tudják otthon tárolni- így amikor az embereknek több pénzük van, több fagyasztott terméket is vásárolnak.
Ugyanakkor a Tesco-nak egyre több konkurenssel kell felvennie a versenyt, hiszen az olyan láncok, mint az Aldi, a Lidl, az Asda napról-napra több vásárlót csábítanak folyamatos, rendkívül alacsony áraikkal.
A Tesco ezért kimondottan alacsony árkategóriájú termékeket forgalmazó üzletekkel próbálkozik. Tavaly ősz óta 350 ilyen bolt nyílt a szigetországban, és további 100 várható a közeljövőben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Elemzők szerint azonban ezek az üzletek nem jelentenek feltétlenül sikert, hiszen a Tesco sokszor még így sem tud a konkurenciánál olcsóbban árusítani. Mint arról korábban beszámoltunk, az üzletlánc nyeresége elmaradt a várakozásoktól, a konkurensek jobban teljesítettek az elmúlt hónapokban. A helyzetet a cég részvényei is megérzik, a hálózat tőzsdén mutatott teljesítménye sem a legjobb manapság.
Ugyanakkor a világméretű terjeszkedés nem áll meg: Magyarországon is új boltok nyílnak, Tesco Express néven- elsősorban a nagyvárosok központjainak vásárlóit célozzák meg az olcsó termékekkel.