A magyarok 56 százaléka tartja magát többé-kevésbé túlsúlyosnak, ugyanakkor 18 százalék próbálkozik fogyással, ami Európában messze a legalacsonyabb arány. Legtöbben étkezési szokásaikon változtatnak, hogy megszabaduljanak fölöslegesnek gondolt kilóiktól.
A Nielsen piackutató vállalat 52 országban végzett felmérése szerint globálisan a megkérdezettek 50, Európában 55 százaléka tartja magát valamilyen mértékben túlsúlyosnak. Fogyni a világátlag 50 százaléka akart a megkérdezés időpontjában, míg az európaiak 47 százaléka.
Közülük a legtöbben egészségesebb étrenddel vagy testmozgással igyekeznek elérni céljukat. Diétás tablettákkal vagy szeletekkel, esetleg italkeverékekkel az érintett európaiak 6, míg a magyarok 16 százaléka próbálkozik.
Az egészségesebben étkező magyarok közül legtöbben a csokoládé, cukor, valamint a zsíros ételek fogyasztását korlátozzák. A többi európai ország válaszadóihoz képest meglepően sok magyar mondta, hogy valamilyen diétás módszert használ.
Kisebb-nagyobb rendszerességgel - saját bevallása szerint- a magyarok 93 százaléka végez testmozgást, ezzel Európában a második helyen állunk. Igaz, a magyarok általában ritkán mozognak: a megkérdezettek közül minden harmadik szokott sétálni, és minden tizedik tornázik rendszeresen. A futók vagy kocogók aránya 8, a csapatsportot űzőké és aerobic edzésre járóké 6-6 százalék. Az úszást, jógát, a teniszezést, pingpongozást, tollaslabdázást vagy a squasht 4-4 százalék nevezte meg.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


