28 °C Budapest

K&H gyógyvarázs: 4,75 millió forint értékű műszerek a Sote II. Koraszülött Intenzív Osztályának

2009. február 6. 16:00

Ma Magyarországon a koraszülés népegészségügyi probléma. Az újszülöttek 8-10 %-a idő előtt jön a világra. A K&H Csoport gyógyvarázs programja a 2008-as pályázati ciklus fővárosi nyertesének, a Semmelweis Egyetem II. sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika Koraszülött Intenzív Osztályának 2 db lélegeztetőgépetet adományoz bruttó 4 750 000 forint értékben.

A K&H gyógyvarázs folyamatosan igyekszik minél több forrásból segíteni a kis betegek gyógyulását, melyhez évről-évre egyre többen hozzájárulnak. A közelmúltban az RTL Klub döntött úgy, hogy közös, fontos ügynek tekinti a gyermekegészségügy támogatását, és csatlakozott a programhoz.

"Osztályunkon közel 720-750 babát látnak el évente és mintegy 60-65%-nak van szüksége lélegeztetésre is. Mindent megteszünk a megszületett gyermekekért, de a megfelelő szakmai képességünk mellett, az egyre romló feltételek között eredményeink is értelemszerűen romlanak, hiszen ha nem jut elegendő és megfelelő minőségű műszer, akkor a teljes gyógyulás esélye is csökken. Az intenzív ellátás során a gyermekek lélegeztető gépen eltöltött időszaka kritikus a további fejlődésük tekintetében. A túl magas oxigén-ellátás vakságot okozhat, a túl alacsony oxigénszint viszont szervkárosodáshoz vezethet, ezért nagyon fontos a gyermekek megfelelő lélegeztetése. A K&H gyógyvarázs gyermek-egészségügyi program keretében elnyert műszerek az életbenmaradást teszik lehetővé, megadva az esélyt az egészséges felnőtté váláshoz" - köszönte meg a segítséget Dr. Nobilis András, a Semmelweis Egyetem II. sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika Koraszülött Intenzív Osztályának osztályvezető főorvosa.

"2004-ben amikor elindítottuk a K&H gyógyvarázs gyermek-egészségügyi programot, csak reméltük, hogy egyszer azzal a problémával kell szembenéznünk, hogy túlnövi magát a program. Az öt év elteltével - visszatekintve és összegezve az eddigi eredményeinket - érett meg bennünk az elhatározás, hogy Magyarország legnézettebb televízió csatornájával, az RTL Klubbal fogunk össze célkitűzéseink megvalósítására. A RTL Klub és a K&H gyógyvarázs közös értékei és azonos elveken működő szponzorációs stratégiája egyértelművé tette, hogy együtt többet tehetünk azért, hogy másokat is - legyen szó cégekről vagy magánemberekről - segítségnyújtásra ösztönözzünk. A K&H gyógyvarázs program öt éve igyekszik minél több intézményt műszerbeszerzési lehetőséghez juttatni, ezzel megadva az orvosoknak és az ápolóknak a lehetőséget, hogy a pontos diagnosztika segítségével tudják meghozni okos döntéseiket. A K&H Csoport egész országot átfogó gyermekegészségügyi programja a fővárost és a vidéket azonos arányban igyekszik segíteni, odafigyelve arra, hogy a nagyobb kórházak mellett a kisebb gyermekgyógyító intézmények is részesüljenek a támogatásból" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs igazgatója.

"Az RTL Klub mindig fontosnak tartotta a társadalmi felelősségvállalást és időről-időre igyekszik támogatni ilyen jellegű kezdeményezéseket. Kiemelkedően fontosnak tartjuk az egészségüggyel kapcsolatos segítő akciókat. Legnemesebb ezek közül is, amikor kisgyermek gyógyulását támogathatjuk. Ezért is vettük örömmel a K&H Csoport felkérését, hogy csatlakozzunk a K&H gyógyvarázs programhoz. Az RTL Klub ajándékaként Anne Geddes világhírű kortárs fotóművész gyermekfotóival szeretnénk vidámabbá varázsolni a kórház folyosóját. A képeket az RTL Klub egyik legnépszerűbb műsorának háziasszonya, Erdélyi Mónika adta át" - mondta Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 1. vasárnap
Tünde
22. hét
Június 1.
Pedagógusnap
Június 1.
Az építők napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?